2017 m. taisyklės: naujos starto procedūros

7
@XPB Images

Tarp didžiausių naujojo sezono taisyklių naujovių – naujos starto procedūros, esant šlapiai trasai. Anksčiau FIA yra sulaukusi daug kritikos dėl situacijų, kuomet esant lietui starto procedūra būdavo atidėliojama ar startas vykdavo važiuojant paskui saugos automobilį. Šiemet tokių situacijų turėtų sumažėti dėl naujos taisyklės – jei tik situacija leis, visos starto procedūros vyks įprastu režimu stovint starto pozicijose. Taigi, pažvelkime į šį naują taisyklių punktą atidžiau.

Visų pirma, taisyklės liečia ne tik lietų – jose kalbama apie situaciją, kuomet trasa nėra tinkama saugiam startui (tai gali būti ne tik lietus, bet ir išsilieję tepalai, kiti skysčiai ir pan.). Žinoma, įprastu atveju tai dažniausiai būna šlapia trasa lietaus metu.

Reklama

Jei 10 minučių iki oficialaus starto užsidegs geltonos šviesoforų šviesos, tai reikš, kad mes turėsime apšilimo ratus už saugos automobilio. Lietaus atveju visos komandos privalės startuoti su lietaus padangomis. Šiuo atveju taisyklės nesikeičia iki to momento, kai lenktynių organizatoriai nutaria, kad trasa yra saugesnė nei prieš startą ir duoda signalą saugos automobiliui pasitraukti. Jam pasitraukus visi lenktynininkai sustoja į savo starto vietas ir pradedamos lenktynės iš vietos.

Atrodo, kad viskas pakankamai paprasta ir aišku. Tačiau yra keli svarbūs aspektai.

Visų pirma pažymima, kad šiuo atveju visi apšilimo ratai už saugos automobilio skaitomi kaip tikrieji apšilimo ratai ir jie nėra įskaičiuojami į bendrą lenktynių distanciją. Vienintelė situacija, kuomet ši taisyklė negalios – jei pasitraukus saugos automobiliui lenktynių teisėjai nuspręs jį išleisti antrą kartą. Šiuo atveju automatiškai visi ratai paskui saugos automobilį jau skaičiuosis į lenktynių distanciją.

Įdomus atvejis numatomas ir su lenktynininkais, kurie startuos iš techninio aptarnavimo zonos. Jie galės vykdyti (bet neprivalės) visus apšilimo ratus paskui saugos automobilį, tačiau starto metu turės grįžti į techninio aptarnavimo zoną ir lenktynes pradėti praleidę visus startuojančius normalia procedūra. Šiems lenktynininkams taip pat bus draudžiama keisti padangas – tai padės išvengti situacijų, kuomet startuojantys techninio aptarnavimo zonoje nuspręs gudrauti ir užsidėti tinkamesnes padangas.

Geriausiai šias taisykles suprasime kai tik matysime pirmas sezono lenktynes šlapiomis sąlygomis. Ypatingai turėtų būti įdomu pamatyti, kaip lenktynininkai elgsis apšilimo ratų metu – logiškai kiekvienas turėtų stengtis pravalyti savo trajektoriją priklausomai nuo starto vietos, tad galime pamatyti iki šiol nematytą lenktynininkų elgesį.

Taip pat gali būti atvejų, kai visi lenktynininkai praėjus vos vienam ratui po starto stos pasikeisti padangas, nes logiška tai daryti, kai sąlygos trasoje pagerėjusios.

Viena aišku – pirmosios naujojo sezono kelios lenktynės bus labai įdomios ir, tikimės, sukels visiems Formulės 1 sirgaliams puikių emocijų.

Reklama

7 Komentarai (-ų)

    • Idomu budavo stebet, kaip pilotai per lietu paskui SC ratus suka? 😀 Ten procesiniai vaziavimai, o ne lenktynes dazniausiai budavo 🙂

    • Hmm, nepamenu Jada Malaizijoje vyko procesines lenktynes, ten greit palyja greit nustoja. Nu nzn man viena įdomesnių trąšų ji

    • Bet praejo jau beveik 10 metu 😀 buna, kad ir kitur del didelio kiekio lietaus tai ivyksta, bet nera labai daznas reiskinys

    • Abu Dabyje irgi, nors prieš savaitę ten vyko dviračių lenktynės, per lietų 😀 šansų kad palis menkų vistiek yra

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia