Rossas Brawnas subūrė komandą specialistų, kuri išsijuosus dirba tam, kad Formulėje 1 netruktų visų pasigendamo elemento – lenkimų.

Fanų tarpe apstu tokių, kurie sako, kad viskas ko reik, tai nuimti visus aerodinaminius elementus nuo bolido ir lenkimai taps kasdienybe. Tokios fanų nuomonės nėra neteisingos, mat visi F1 specialistai nuolatos pabrėžia, kad važiuoti arti varžovo yra sudėtinga, dėl prarandamo aerodinaminio efektyvumo.

Mario Andretti netgi pasiūlė standartizuoti aero paketą visoms komandoms, kaip kad tai padarė IndyCar serija.

Reklama

„Šią programą mes plėtojame jau 6-9 mėnesius, ji skirta  tam, kad suprastume, kaip pasiekti, kad bolidai galėtų lenktyniauti“, – sako Rossas Brawnas.

„Aerodinaminį efektyvumą turime išlaikyti aukštame lygyje. Tačiau turime viską supaprastinti taip, kad bolidai taptų draugiškesni vienas kitam.“

„Šiuo metu aplink bolidą yra sukurtas toks nematomas jėgos laukas, paprasčiausias burbulas. Norintis lenkti lenktynininkas negali arti priartėti savo varžovo, nes vos priartėjus prie savo lėtesnio varžovo 1.5-2 sekundžių atstumu tavo vairuojamas bolidas tampa beveik nevaldomu. Prarandamas milžiniškas kiekis prispaudžiamosios galios.“

„Tad mes nusprendėme sukurti komandą ir pradėjome šią programą ir aš esu labai maloniai nustebintas gautų rezultatų.“

„Priekinis sparnas yra labai jautrus oro srautams elementas. Tačiau jis tikrai nėra vienintelė tokia vieta. Šoniniai elementai esantys už priekinių ratų taip pat yra labai jautrūs oro srautams tekantiems pro juos. Dar turime dugną, ypač jo galinę dalį.“

„Mes žiūrime į visą komplektą, negalime imti ir liepti komandoms nenaudoti vieno ar kito elemento prieš tai neįsitikinę, kokį poveikį tai sukels. Mes siekiame priimti bendrą sprendimą, kuris apimtų prie visų elementų.“

„Mums puikiai žinoma kiek procentiškai bolidas praranda prispaudžiamosios galios, kai priartėja prie kito. Mes jau radome būdų, kaip tai sumažinti. Mes nenorime skubėti ir siekiame rasti patį geriausią sprendimą. Šis sprendimas bus surastas ir įsigalios nuo 2021 metų sezono.“

„Kai kas, ką mes dirbdami dabar pamatysime, kad gali būti koreguojama nelaukiant keleto metų, bus daroma anksčiau“, – teigia Brawnas.

Reklama

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia