Vakar įvyko lenktynės Monako gatvėmis, kurios pradžioj buvo šlapios, o artėjant pabaigai vis labiau džiuvo. Kaip ir būdinga lenktynėms šioje trasoje sportininkų klaidų netrūko, bet esminis lenktynių įvykis bei lūžis buvo „Red Bull” komandos klaida techninio aptarnavimo juostoje, kai Danielis Ricciardo net 10 papildomų sekundžių stovėjo ir laukė, kol jo mechanikai atneš naujas padangas, tuo metu Danielį aplenkė Lewisas Hamiltonas, kuris ir pelnė pirmąją pergalę šiemet. Taip pat šios lenktynės rekordinės vienu aspektu, jose pirmą kartą panaudota 5 skirtingų mišinių padangos. Trumpai aptarsime ir kitus įvykius bei komandų nuotaikas po lenktynių.
„Mercedes”: Lewisas Hamiltonas 1, Nico Rosbergas 7
Lewisas nugalėjo pirmą kartą šiemet, tačiau jis tikrai turi kam padėkoti, visų pirma savo komandos draugui, kuris po starto buvo priekyje ir buvo kamuojamas stabdžių problemų, tad komandos paprašytas Nico praleido Lewisą į priekį. Lenkimai čia labai sudėtingi, o kadangi Nico trasoje aplenkti sugebėjo tik Hulkenbergas ir tik paskutiniam rate, tad kiek laiko papildomai būtų praradęs Lewisas dabar galima tik spėlioti. Tuo metu, kai Lewisas buvo už Nico, Danielis tolo nuo „Mercedes”, tad šis apsikeitimas buvo pirmas didelis žingsnis pergalės link. Žinoma taip pat Lewisas skolingas didelį Ačiū kažkam iš „Red Bull” ekipos. Visus F1 pasaulyje, įskaitant ir „Pirelli” atstovus labai stebino padangų patikimumas, kad Sebastianas Vettelis ir Sergio Perezas pasieks finišą su minkšto mišinio padangom niekas neabejojo, truputį abejojo, kad Ricciardo atvažiuos iki galo su labai minkštom padangom, bet kad Lewisas sugebės nuvažiuoti 50 ratų su itin minkšto mišinio padangom niekas netikėjo. Žinoma buvo daug faktorių, dažnas virtualus saugos automobilis, saugos automobilis, sąlyginai vėsi trasos temperatūra padėjo padangoms nesuplyšti, tačiau tokio patikimumo niekas nesitikėjo, apart „Mercedes”. Iki to momento visi galvojo kad itin minkštos padangos gali atlaikyti ne daugiau 20 ratų, tačiau, kaip sako „Mercedes” dėl lietaus trasa apvažiuojama apie 20% lėčiau, tai ir leido rinktis tokią strategiją.
„Red Bull”: Danielis Ricciardas 2, Maxas Verstappenas DNF
Kaip skelbia komanda incidentas su Danielio padangom įvyko todėl, kad tiesiog įvyko nesusikalbėjimas, nes kaip sako komandos vadovas buvo paruošti du komplektai padangų:tarpinės ir sausam orui. Tačiau kažkodėl buvo radijo trikdis tarp mechanikų ir inžinierių skyriaus, tad Danielis turėjo stovėti ir laukti padangų, kol inžinieriai pasakė kurį komplektą nešti ir sumontuoti ant bolido. Garaže yra sumontuota šviesa kuri mirksi, kai jų komandos bolidas įvažiuoja į techninio aptarnavimo juostą, tad jei tai būtų sausu oru vykęs GP tokios klaidos, panašu, būtų išvengta. Ricciardą žinoma mažai tai guodžia, komanda sakosi dedanti visas pastangas, kad išsiaiškintų kas sukėlė šį incidentą, ar tiesiog radijo ryšio mygtukas, ar triukšmas nuo pravažiuojančio kito bolido, tačiau jiem tai kainavo pergalę. 2 vieta Monake yra geras pasiekimas, tačiau ne tada, kai jas turėjai laimėti, tad besišypsančių veidų „Red Bull” garaže matyti nebuvo, nuotaikas gadino dar ir tai, kad Maxas sugebėjo baigti lenktynes isirėžęs į tvorą. Jaunajam olandui tai antras nebaigtas GP savaitgalis Monake iš eilės ir panašu kitais metais jis čia nesijaus labai užtikrintai.
„Force India”:Sergio Perezas 3, Nico Hulkenbergas 6
Ši komanda turi ką švęsti, podiumą iškovojęs Sergio Perezas įrodė, kad komanda nelinkus nuleisti rankų, nors visai neseniai buvo daug kalbų, kad komanda yra didelėje finansinėje duobėje, kaip ir „Sauber” ekipa. Ronas Denisas netgi yra pasakęs, kad nenustebsiąs jei viena iš šių ekipų nesugebės užbaigti sezono. Vienaip ar kitaip podiumas Monake tikrai leis lengviau ieškoti rėmėjų. Perezui tai 6 podiumas karjeroje, „padocke” visi jau seniai kalba apie tai, kad Hulkenbergas vertas vietos geresnėje komandoje, tačiau tokie rezultatai gerokai kilsteli ir Perezo vertės kartelę. Nico stojo truputį per anksti pasikeisti iš lietaus į tarpines padangas, tad jis šiek tiek nukentėjo nuo strategijos, bet abu pilotai pasirodė labai gerai šiose varžybose, Nico paskutiniame rate netgi aplenkė Rosbergą ir taip iškovojo 6 vietą, nors visas lenktynes praleido už „Mercedes”.
„Ferrari”:Sebastianas Vettelis 4, Kimi Raikkonenas DNF
Komanda sakė, kad su strategija padarė viską gerai, puikiai nuspėjo kada reikia stoti ir dėtis padangas sausam orui, tuo tarpu Vettelis sakė, kad „turim dar daug darbo su šiuo bolidu”, komandai yra kur tobulėti patikimumo tikslais, bei ieškoti kodėl, jų atnaujinimai veikia prasčiau nei konkurentų. „Red Bull” ekipa tiesiog iššovė ir dabar labai rimtai kėsinasi sezoną užbaigti 2 vietoje, nes šiuo metu raudonieji priekyje „Red Bull” tik 9 taškais. Kimis turėjo lankytis pas teisėjus dėl incidento lenktynėse, tačiau nuobaudų išvengė.
„McLaren”:Fernandas Alonsas 5, Jensonas Buttonas 9
Geriausias rezultatas šiemet, optimistinės kalbos prieš etapą pasitvirtino ir nuo „McLaren Honda” partnerystės pradžios pagaliau pasiektas rezultatas, kuris leidžia matyti komandos padarytą pažangą, bei tikėtis dažniau kovojančių dėl taškų taip pagyvinant kovą viduryje rikiuotės, kurioje kova ir taip labai artima. Jensonas garsėjantis labai puikia nuojauta, kada keisti padangas permainingu oru šįkart pripažino, kad keistis tiek iš lietaus padangų į tarpines, tiek iš tarpinių į sausai skirtas, kad abu kartus sustojo vienu ratu per anksti. Bet kaip sakoma, kur vienas pralaimi, kitas laimi, tad komandos draugas Fernando tiesiog puikiai pataikė laiką ir tai jam suteikė šansą finišuoti aukščiau už vieną iš „Mercedes” komandos atstovų, bei čempionato lyderį, Nico Rosbergą.
„Toro Rosso”:Carlosas Sainzas 8, Daniilas Kvyatas DNF
Daniilo bolidas vienu metu važiavo su ribotuvu ir tuo metu rusas radijo ryšiu skundėsi savo komandai:”kodėl visada viskas nutinka būtent man?”, tačiau komandai pavykus atstatyti gedimą nuotoliniu būdu Kvyatas galėjo tęsti varžybas, kol nesusidūrė su Kevinu Magnussenu iš „Renault”. Dėl avarijos rusui, žinoma, teko apsilankyti pas teisėjus ir jis gavo 3 pozicijų baudą Kanados GP lenktynėm. Sainzas beveik visų varžybų metu kovojo su Nico Hulkenbergu iš „Force India”, deja Monako trasa nedėkinga lenkimams, net ir permainingu oru, tad Sainzui nepavyko Nico aplenkti. Carloso pasirodymas nenuvylė nei jo paties, nei komandos, labai brandus vairavimas, išvengta klaidų ir iškovoti brangūs taškai komandai konstruktorių taurės įskaitoje.
„Williams”:Felipe Massa 10, Valteri Bottas 11
„Williams” ir vėl gali pasigirti idealiai vykstančiais sustojimais ir bolidų aptarnavimu, tačiau tai ko gero ir yra vienintelė vieta, kur jie gali džiūgauti po šių lenktynių. Po lenktynių komandos atstovai sakė „norint finišuoti aukščiau Monake, reikia startuoti iš aukštesnių pozicijų”, ko gero viskas tuo puikiai ir yra pasakyta apie šios komandos pasiekimus vakar dienos lenktynėse.
„Haas F1”:Estebanas Gutierrezas 12, Romainas Grosjeanas 13
Estebanas sakė, kad kol buvo šlapi danga ir reikėjo naudoti šlapiam asfaltui skirtas padangas jis jautėsi daug geriau bolide nei su „slickais”. O Romainui sukliudė Kimis Raikkonenas iš „Ferrari”, kai isirėžęs į atitvarus ir nusilaužęs priekinį sparną jis labai lėtai važiavo iki techninio aptarnavimo juostos, netgi iškart po Kimio klaidos, Romainas vos vos neįsirėžė suomiui į bolido galą. Komandos vadovas sakė, kad ir sustojimo metu viskas lyg strigo, vakar jiems panašu kilo trukdžių visur.
„Manor Marussia”:Pascalis Wehrleinas 14, Rio Haryantas 15
Pascalis gavo dvi nuobaudas po 10 sekundžių prie jo galutinio laiko, taip jis nukrito iš 13 į 14-tą, taip pat jis buvo apdovanotas baudos taškais, kurie galios 1 metus. Nuobaudos buvo paskirtos už mosuojamų mėlynų vėliavų ignoravimą. Pascalis dabar turi iš viso 4 baudos taškus. Nepaisant nuobaudų jis vistiek liko aukščiau savo kolegos. Rio lenktynės buvo sunkios, kaip pats sakė jam nelabai gerai sekėsi „įdarbinti” padangas, be to jam taip pat kilo bėdų su lenkiančiųjų ratu praleidimu.
„Sauber”:Marcusas Ericssonas ir Felipe Nasras abu DNF
Antroje pusėje varžybų, Ericssonas sugebėjo įsirėžti į savo komandos draugą, tad šis manevras jam pelnė baudą sekančiam GP savaitgaliui, tad nesvarbu, kaip praeis kvalifikacija šiam „Sauber” pilotui, jis gaus startuoti 3 pozicijomis žemiau, kadangi ši komanda šiemet nedemonstruoja gerų rezultatų, galime drąsiai teigti, kad Marcusas Kanadoje startuos labai arti 22 starto pozicijos. Marcusas šiuo metu turi 6 baudos taškus. Po kontakto abu šios komandos pilotai turėjo pasitraukti iš lenktynių, tačiau kaip paaiškėjo vėliau, Nasro bolido variklis leido tepalus, tad greičiausiai jis ir taip būtų turėjęs pasitraukti iš varžybų.
„Renault”:Kevinas Magnussenas ir Jolyonas Palmeris abu DNF
Eilinės prastos varžybos šiai komandai, Jolyonas iš lenktynių pasitraukė pačioje pradžioje, o Kevinas po avarijos su Daniilu Kvyatu. Kevinas su Daniilu stumdėsi keletą posūkių iš eilės kol įvyko neišvengiama. Abu pilotai dėl šio incidento lankėsi pas teisėjus. Kaip jau minėjome, rusas buvo nubaustas už šį incidentą. Palmeris sakė, kad pradžioje lenktynių užvažiavo ant baltų dažytų linijų ir tiesiog prarado bolido kontrolę. O „Renault” savo ruožtu tiesiog stebi, ką galima nuveikti su jų varikliu ir tikisi gerokai pagreitėti kai bus atnaujinta važiuoklė, bei aero paketas. Tiesa „Renault” variklių gamintojas po truputį atgauna pasitikėjimą, tad „Toro Rosso” komanda pasirašė sutartį dėl variklių naudojimo 2018 ir 2018 sezonuose.
Laukiam sekančio GP, kuris vyks Kanadoje, ten taip pat lietus nėra retas svečias, ten taip pat arti sienos ir ten stovi puikioji Čempionų siena, tikėkimės lenktynių su daug veiksmo.