Šiandien minime 105-ąjį Juano Manuelio Fangio gimtadienį

1
@Wikimedia Commons
@Wikimedia Commons
@Wikimedia Commons

1911 m. birželio 24 d. Balkarkės mieste Argentinoje gimė 5 kartus Formulės 1 čempionas Juanas Manuelis Fangio.

Argentinietis gimė Šv. Jono Krikštytojo dieną, tad nieko keisto, kad religingi tėvai jam skyrė Jono vardą (Juano). Būdamas 13 metų jis metė mokyklą ir pradėjo dirbti mechaniko padėjėju. 22 metų Fangio baigė tarnavimą kariuomenėje ir grįžęs į Balkarkės miestelį atidarė savo privatų servisą ir pradėjo lenktyniauti įvairiose vietinėse lenktynėse.

Reklama

Pačios pirmos argentiniečio lenktynės buvo 1934 m., kuriose jis dalyvavo su 1929 m. pačio rankomis perdirbtu „Ford A” modeliu. Tuo metu lenktynės Argentinoje buvo kiek kitokios nei Europoje – tai buvo ilgų distancijų lenktynės po žvyru padengtus kelius visoje Pietų Amerikoje. 1940 ir 1941 m. Fangio tapo šalies čempionu vairuodamas „Chevrolet” automobilį. Vienos 1940 m. lenktynės buvo net 10 000 km ilgio, jos tęsėsi dvi savaites nuo Buenos Airių iki Peru ir atgal.

Argentiniečio Formulės 1 karjera buvo visai kitokia, nei kitų pilotų. Kadangi savo lenktynininko karjerą jis pradėjo vyresnio amžiaus, nei įprasta, dažnose lenktynėse jis būdavo vyriausias. Taip pat jis nesidrovėjo dažnai keisti komandų – jei matydavo, kad su kita komanda jis gali pasiekti geresnių rezultatų, tai ten ir eidavo. Įdomiausia, kad su visomis savo komandomis jis yra laimėjęs Formulės 1 čempionų titulus – tai „Alfa Romeo”, „Maserati”, „Mercedes” ir „Ferrari”.

Fangio pirmose Formulės 1 lenktynėse Didžiojoje Britanijoje startavo su „Alfa Romeo” automobiliu. Nepaisant to, kad šiose lenktynėse jam finišuoti nepavyko, vėliau sezone jis pelnė 3 pergales ir tik trimis taškais nusileido pirmąjam Formulės 1 čempionui Giuseppe Farina.

Vėliau iki pat 1957 m. pabaigos argentiniečio laukė auksiniai laukai – jis tapo čempionu 1951 m. su „Alfa Romeo”, 1954 m. su „Maserati” ir „Mercedes”, 1955, 1956 ir 1957 m. su „Mercedes”, „Ferrari” ir dar kartą „Maserati”.

1954 m. sezonas Fangio buvo išskirtinis – jis tapo čempionu su dvejomis komandomis. Dvi pergales (iš trijų GP) jis laimėjo su „Maserati”, o po to pelnė 4 pergales su „Mercedes”. Kadangi tais laikais oficialios komandų įskaitos nebuvo, argentiniečiui tiesiog buvo įskaitytas vienas čempiono titulas.

Tuo metu jis buvo aktyvus ir kitose lenktynėse. Argentinietis 4 kartus dalyvavo 24 val. Le Mano lenktynėse, tačiau nė karto nefinišavo. 1956 ir 1957 m. jis tapo 12 val. Serbringo lenktynių čempionu, 1953 ir 1955 m. jis liko antras įžymiose Mille Miglia lenktynėse Italijoje. 1953 m. Juanas tapo Carrera Panamericana čempionu, atstovaudamas „Scuderia Lancia” komandai.

Iki šiol argentiniečiui priklauso keletas Formulės 1 rekordų. Be jau minėto čempiono titulo su 4 skirtingomis komandomis, jis yra vyriausias čempionas (46 metai ir 41 diena), jis yra laimėjęs 46 % visų savo lenktynių (24 iš 52 GP), 55,8 % pasiektų pole pozicijų (29 iš 52) ir net 92,31 % savo lenktynių Fangio pradėjo iš pirmosios eilės (48 iš 52).

Originalūs vaizdai iš Monako trasos su J. M. Fangio.

Argentinietis Modenos trasoje su „Maserati” 250F.

Reklama

1 komentaras

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia