„Ferrari” parašė laišką FIA, prieš 2017 metų sezono pradžią, kad išsiaiškintų „Mercedes” ir „Red Bull” komandų pakabos sistemų legalumą, italų komanda mano, kad jos neatitinka techninių taisyklių.
Dvi komandos sukurė panašias sistemas po to, kai 2014 buvo uždraustos prisitaikančios pakabos aukščio sistemos, tokios kaip FRIC (angl. front and rear inter-connected). Ši sistema bolidui padeda išlaikyti reikiamą lygį stabdymo metu, akseleruojant ir įveikiant posūkius.
Nauja sistema naudoja trečią pakabos elementą (stūmoklį), kuri važiuoklėje įdiegta už svirties tvirtinimo, kad galėtų kontruoliuoti vertikalius pakabos judesius, tokia kontrolė suteikia panašų efektą kaip FRIC sistema.
„Ferrari” vyriausiasis dizaineris Simone Resta parašė laišką FIA ir Charliui Whitingui, klausdamas ar ši sistema yra legali, bei pacitavo 3.15 straipsnį ir techninę direktyvą TD/002-11, kuri draudžia naudoti judančius prietaisus aerodinamikos kontroliavimui.
Charlis Whitingas savo atsakyme taip pat mano, kad sistema prieštarauja 3.15 straipsniui.
„Mūsų manymu, bet kokia pakabos sistema, kuri gali keisti bolido pakabos sistemos veikimą, kaip apibūdinta 1 ir 2 pastraipose, greičiausiai neatitinka F1 techninio reglamento 3.15 straipsnio.”
„Mercedes” ir „Red Bull” dabar turi išspręsti dilemą, tęsti darbą su šia sistema 2017 metais, ar visiškai jos atsisakyti, kas turėtų stipriai atsiliepti bolido pajėgumui.
Tačiau Charlie Whitingo atsakymas yra paprastas paaiškinimas ir nėra teisiškai įpareigojantis, bet jis komandoms suteikia galimybe užprotestuoti savo konkurentus, ką greičiausiai ir padarys „Ferrari” ekipa.
na cia jau rimtas reikalas, realiai tai aisku jau post factum, bet tada ir tas karaliavimas trasoj biskiuka ant klaustuko. idomu ka sakys mersai ir buliai siuo klausimu, nes kazin ar jie pripazins, kad lenktyniavo su nelegaliu bolidu 😀
Bet FIA zinojo, kad Mercedes vaziuoja su tokiom judanciom delatem. Pas Formule 1 puslapyje net buvo video ar straipsnis su paaiskinimais, kaip tai veikia.