Formulė 1 po žiemos pertraukos vėl sugrįžo. Visos 10 komandų atskleidė savo naujuosius bolidus. Bei jau turėjome progą įdėmiau pažiūrėti kaip jie atrodo Barselonoje vykstančiuose bandymuose.
Pasikeitus taisyklėms galime pastebėti komandas taikant įvairiausius technologinius sprendimus. Tačiau vienas iš labiausiai atkreipiančių dėmesį – „Red Bull“ bolido nosis. Ją lengvą pastebėti, tai pirmoji ir labiausiai dėmesį atkreipianti priekinio sparno detalė, kuri skiriasi nuo kitų komandų bolidų.
Tačiau pirmasis dalykas kurį reikėtų paminėti, jog greičiausiai tai nebus viską keičiantis technologinis sprendimas. Taip bent jau linkusios manyti kitos komandos.
Antrasis dalykas, kurį reikėtų paminėti, jog ši bolido nosies interpretacija kol kas laikoma atitinkančia taisykles. Ir nei vienos komandoms inžinieriai šio „Red Bull“ sprendimo dar neįvardino kaip neatitinkančio reglamento.
Taigi, kokia jos paskirtis?
Visų pirma tai anga, apie kredito kortelės dydžio ir ji siurbia orą po bolido nosimi. Pagrindinis šio elemento tikslas sutrikdyti vadinamąjį „kontūro sluoksnį“. Kuris susidaro, kai oras susidrumsčia patirdamas kontaktą su paviršiumi. Nors tai gal ir nesukelia per daug neigiamos įtakos bolido aerodinamikai tame taške kuriame oras kontaktuoja su bolido nosimi. Tačiau susiskaldę oro srautai kuo toliau, tuo labiau apsunkina tolimesnę oro judėjimo trajektoriją bei mažina bolido sukibimo su trasa lygį.
Suspaudžiant orą kiek įmanoma anksčiau, pavyksta užtikrinti, kad turbulencinis oras nesudarytų neigiamos įtakos jautriems bolido aerodinaminiams elementams. Kurie yra labai svarbūs norint išgauti kuo didesnį sukibimą.
Jeigu atidžiau įsižiūrėtume, po priekinio sparno atramomis pamatytume, kad ten yra kelios angos iš abiejų pusių. Jos iš esmės atlieką tą pačia funkciją, padedančia sumažinti kontūro sluoksnį ir orą paskirstyti taip, kad jis nesumažintų bolido sukibimo su trasa.
Ar yra daugiau privalumų?
Yra dar vienas tikslas ir tai yra efektyviau išnaudoti centrinę priekinio sparno dalį. Pažvelgus į kitų bolidų priekinius sparnus galima pastebėti, kad jie turi stačiakampio formos elementą per vidutį. Taip yra todėl, kad pagal FIA taisykles ši zona negali būti tobulinama ir yra reglamentuota.
Panašu, kad „Red Bull“ pasirinkdama tokią bolido nosies koncepciją siekia padidinti oro srautą apie FIA reglamentuojamą sekciją. Bei taip iš šios bolido zonos išgauti daugiau naudos nei kitu atveju pavyktų.
Ar tai kažkas tokio, ką kitos komandos ketins nukopijuoti?
Pakankamai tikėtina, kad kai kurios komandos gali susidomėti tokia nosies koncepcija, nes panašu, kad „Red Bull“ sukūrė kažką naujo. Įdomu ir tai, kad šią bolido nosį galime vadinti netikra, nes tikroji slepiasi būtent šio stačiakampio formos ortakio viduje. Ir tai elementas, kuris panašu, kad atitinka taisykles.
atrodo tikrai idomiai.
Tik klausimas kiek bus naudos. Testuose Autosporto zurnalistai/specai sako, kad Ferrari stabilesne posukiuose nei kiti, nors cia tik pradzia testu, bet matyt nevisakas pas bulius kol kas dar suderinta