Likus lygiai savaitei iki pirmojo 2017 m. sezono etapo Australijoje susipažinkime su pagrindinėmis šių metų taisyklių naujovėmis.
2017 m. taisyklės ženkliai keičiamos pirmą kartą nuo 2014 m., kai buvo pradėti naudoti turbo varikliai. Šį kartą pagrindinės naujovės labiausiai liečia padangas ir automobilių išorę. Dėka taisyklių pakeitimų šio sezono automobiliai bus greitesni 3-5 sekundėm visose trasose. Panašiu tempo padidėjimu įsitikinome priešsezoniniuose bandymuose Ispanijoje – ten visos komandos pagreitėjo apie 4 s lyginant su 2016 m.
Padangos
Šio sezono padangos yra 25 procentais platesnės, nei naudotos pernai – galinių padangų plotis padidėjo nuo 325 iki 405 mm,. priekinių – nuo 245 iki 305 mm. Padangų diametras taip pat kiek padidėjo, tiesa, ratlankių dydis liko 13 colių.
Žinoma, platesnės padangos lemia ir didesnes kuro sąnaudas, tad šiame sezone minimalus automobilių svoris padidintas iki 722 kg, o sunaudojamas kuras per valandą – iki 105 kg.
Priekinis sparnas
Šiais metais matysime ne tik platesnius priekinius sparnus (1800 mm), tačiau jie tapo ir 20 cm ilgesni. Beje, pirmą kartą nuo 1997 m. Formulės 1 automobilių plotis sieks 2 m. Tai leidžia komandų inžinieriams turėti didesnį plotą ant sparnų įvairiems sprendimams.
Galinis sparnas
Nemažai pokyčių teko ir galiniams sparnams. Nuo šiol jie bus žemesni ir platesni nei pernai. Jų aukštis sumažintas iki 800 mm, o plotis padidinamas iki 950 mm. Dideli pokyčiai palietė ir gale esančius difuzorius. Nuo šiol jie turės dar didesnės įtakos, mat jų aukštis padidintas iki 175 mm ir nežymiai pakeltas plotis iki 1050 mm. Tuo pačiu jie tapo ir ilgesni, net išsikišę ilgiau už pačio bolido ilgį.
Šoninės plokštės
Šoninės plokštės taip pat tapo svarbesnės, nei anksčiau, mat jų plotis padidintas nuo 1400 iki 1600 mm, tad komandos stengiasi kaip įmanoma labiau išnaudoti šonines bolido dalis ir tinkamai nukreipti oro sroves.
Jėgos agregatai
Nemažai pokyčių sulaukė ir jėgos agregatai. Nuo šiol nematysime tokios istorijos, kuomet visos savaitgalio metu komandos keičia daug jėgos agregatų dalių, tačiau gautos baudos anuliuojamos kitam etapui. Labai gerą to pavyzdį matėme Belgijoje, kai Lewisui Hamiltonui buvo pakeista tiek jėgos agregato dalių, jog jis gavo 75 starto pozicijų baudą. Jis startavo paskutinis, o finišavo 3 vietoje. Be abejo, kitam etapui nebuvo likusių jokių baudų. Nuo šiol tokių situacijų bus mėginama išvengti, mat reikės atsakyti už kiekvieną gautą baudą.
FIA toliau stengiasi sumažinti komandų finansinius skirtumus – pavyzdžiui, šiemet varikliai klientėms komandoms kainuos 1 milijonų eurų mažiau nei pernai. Dar 3 milijonais eurų kainos turės mažėti 2018 metais. Nematysime šiemet ir variklių tobulinimo taškų sistemos – ji buvo panaikinta. Svarbi naujiena ir ta, kad šiemet kiekvienas lenktynininkas turės išsiversti su 4 varikliais – tai vienu mažiau nei 2016 m.
Naujos starto procedūros šlapiose trasose
Kiek anksčiau jau rašėme apie tai, kad nuo šiol starto procedūros šlapiose trasose turėti vykti startuojant iš vietos, kai tik saugos automobilis pasitraukia.
Šalmų dizainas
Kaip ir iki šiol, visi lenktynininkai privalo naudoti savo dizaino šalmus lengvam jų atpažinimui. Tiesa, taisyklės leidžia sezono metu pasirinkti vieną etapą, kuriame lenktynininkas gali naudoti kitokio dizaino šalmą. Taip pat taisyklės leidžia keisti dizaino šalmą perėjus į kitą komandą. Apie šių metų šalmus rašėme čia.
Geras dalykas dėl varikliu, kad nebegalės pakeisti 3 varikliu per vienas treniruotes . Ir įdomu, kad tik 4 varikliai be baudų leidžiami
jo, pernai mane nervino tiek alonso tiek hamis su sita strategija, dabar jei nusikelines baudos tai super, 75 starto bedos, tai cia visam sezonui uztektu 😀