Ar kada nors pagalvojote kas vyksta Formulės 1 variklio viduje ir su jo komponentais? „Mercedes” tai paaiškina.
Iš anksto įspėjame, kad video peržiūra svetainėje neveiks, turėsite juos peržiūrėti YouTube spausdami ant pavadinmo arba nuorodos grotuve.
Vidaus degimo variklis
„Mercedes” aiškina, kad dujų slėgis yra lygus keturių dramblių svoriui kiekvienam cilindrui atskirai. Kadangi dabartiniai varikliai turi 6 cilindus, tai reiškia, kad slėgis prilygsta 24 drambliams. Dramblys vidutiniškai sveria apie 5 000 kilogramų. Atlikus paprastą matematikos veiskmą gauname 120 000 kilogramų. Kuro slėgis variklyje atitinka maždaug 120 tonų svorį.
Darbinė dujų temperatūra siekia 2 750°C, kas yra pusė saulės paviršiaus temperatūros, 200 tokių veiskmų įvyksta per vieną akies mirksnį ir 50 000 per vieną lenktynių ratą. 30 000 000 kartų per visą variklio gyvavimo ciklą.
Turbo kompresorius
Turbinos ir kompresoriaus atskyrimas leido padidinti variklio ir visų elementų efektyvumą, kadangi tuo pat metu generatorius gali krauti bateriją.
Energijos kaupimo sistema
Inžinieriai sako, kad ši sistema gali įžiebti 10 000 šviesos lempučių. Baterija įkraunama ir iškraunama apie 7 kartus per vieną lenktynių distanciją. Viskas vyksta labai greitai, todėl reikalingas itin aukštas efektyvumas.
Variklio elektronika
Variklio elektronika per visą lenktynių distanciją įprastai atlieka apie 43 000 000 000 000 (43 trilijonus) skaičiavimų.
wow…