Praėjus kelioms dienoms po naujienų apie „Alfa Romeo” sugrįžimą į Formulę 1 ir prisijungimą prie „Sauber”, apžvelkime turtingą italų istoriją šiame sporte.
Pradžia automobilių sporte
„Alfa Romeo” automobilių sporte dominavo nuo pat pradžių prieš II pasaulinį karą. Nuo 1931 iki 1939 m. italai sėkmingai dalyvavo rengiamame Europos FIA čempionate. 1931 ir 1932 m. „Alfa Romeo” pilotai laimėjo šį čempionatą.
1935-1937 m. „Alfa Romeo” savo bolidus kūrė kartu su „Ferrari”.
Debiutas Formulėje 1
Italų bolidas „Alfa Romeo 158” dalyvavo ir pačiame pirmame 1950 m. Formulės 1 sezone. Pirmo etapo Didžiojoje Britanijoje kvalifikacijoje ir pačiose lenktynėse pirmas keturias vietas užėmė tik šio italų gamintojo lenktynininkai.
Italai dominavo 1950 ir 1951 m. sezonuose, o Giuseppe Farina tapo pirmuoju Formulės 1 čempionu. Antrąjį sezoną triumfavo kitas „Alfa Romeo” narys Juanas Manuelis Fangio.
Per šiuos dvejus metus „Alfa Romeo” turėjo labai ribotą biudžetą ir naudojo prieškarines technologijas. Neįtikėtina, bet per dvejus metus komanda panaudojo vos 9 variklių blokus.
Pasitraukimas ir variklių tiekimas kitoms komandoms
Po šių sėkmingų dvejų metų „Alfa Romeo” pasitraukė iš Formulės 1 dėl finansinių sunkumų. Pasitraukęs iš šio sporto italų gamintojas kai kurioms komandoms tiekė savo variklius.
Tarp 1961 ir 1987 m. italų variklius skirtingu laikotarpiu naudojo tokios komandos kaip „De Tomaso”, „LDS”, „Cooper”, „McLaren”, „March”, „Brabham” ir „Osella”. Sėkmingiausiai italų variklius naudojo „Brabham”, kurie pelnė dvi pergales.
1979 m. „Alfa Romeo” nusprendė grįžti į Formulę 1 kartu su „Autodelta” kompanija. Komanda sudalyvavo keliuose etapuose, tačiau sėkmės nepasiekė.
Tarp 1980 ir 1985 m. „Afa Romeo” komandai atstovavo tokie pilotai kaip Andre de Cesaris, Mario Andretti, Riccardo Patrese ir Eddie Cheeveris. Geriausiai italams sekėsi 1983 m., kai Andre de Cesaris ir Mauro Baldi po kartą finišavo antrose vietose.
Prasidėjus turbo erai Formulėje 1, „Alfa Romeo” negalėjo spėti kartu su technologijomis, mat jų varikliai pasirodė labai „alkani” kurui. Po 1985 m. sezono paskutinių lenktynių Australijoje italai nutarė pasitraukti iš čempionato. Paskutiniame sezone iš 16 lenktynių abu „Alfa Romeo” pilotai nefinišavo net 11 kartų.
Pasitraukus gamyklinei komandai, „Alfa Romeo” variklius iki 1987 m. dar naudojo „Osella” ekipa. Šios komandos bolidas finišą pasiekė tik vieną sykį paskutiniame sezone. Šiais metais italų variklius turėjo naudoti ir „Ligier” komanda, tačiau pamačiusi tokį jų nepatikimumą, sutartis buvo nutraukta.
Sugrįžimas po 31 metų
Kitais metais bus lygiai 31 metai, kai „Alfa Romeo” neturėjo didesnių sąsajų su Formule 1, tad naujas italų bendradarbiavimas su „Sauber” sukėlė daug teigiamų emocijų visiems čempionato sirgaliams.
Šauni pradžia ir nekokia komandos istorijos pabaiga 🙂
pradžia tai įspūdinga, per du metus vos 9 varikliai, „McLaren” vos ne per vieną savaitgalį su abiem pilotais pamuša tokius rekordus 🙂