Azerbaidžano GP apžvalga

0
@BakuCityCircuit
@BakuCityCircuit
@BakuCityCircuit

Vakar praūžė pirmasis etapas Azerbaidžane, kurį pirmą kartą istorijoje surengė ši šalis. Nors TV transliacijų metu buvo matomi stendai su užrašais „Well done BAKU”, reporteriai gyrė nudirbtus darbus, šalies prezidentas dėkojo F1 valdžiai už suteiktą šansą, GP2 etapai buvo pilni avarijų bei veiksmo, ir visi su nekantrumu laukė Formulės 1 bolidų starto, tačiau fanai liko nusivylę.

Etapas buvo nuobodus, labai daug kas tikėjosi avarijų, tačiau F1 pilotai ne be reikalo gauna milijonines algas, yra patyrę bei žino, kad pirmąjame rate lenktynės nelaimimos, o tik pralošiamos, tad vairavo beveik be klaidų. Neišvydome nei vieno saugaus automobilio, netgi nebuvo nei vienos virtualios saugos automobilio stadijos. Nicą Rosbergą, kuris suvažiavo idealias varžybas, matėme tik starto metu, užsukusį pasikeisti padangų, finišo metu ir keletą kartų, kai transliacijos režisieriai prisimindavo, kad tas vyrukas važiuojantis 20 sekundžių priekyje pirmauja, tad reikia parodyti ir jį. Pažiūrėjus į atstumus tarp lenktynininkų po finišo, matome, kad pirma pora, kuri buvo koviniu atstumu tai „Red Bull” ekipos pilotai, tarp jų vos 1,4 sekundės, visi kiti atsilikę 5 ir daugiau sekundžių atstumu. Tad nors visi tikėjosi, kad didelis maksimalus greitis tiesiojoje, atvers daug šansų lenkimams, parodė priešingą situaciją, kad visi greitesni, tiesiog nurūko į priekį nuo lėtesnių juos apsilenkę, o pavyt greitesniojo nesugeba.

Reklama

Sprendžiant iš šio etapo, F1 nereikia trasų kur galima mušti greičio rekordus, tai pat nereikia tokių trasų, kur negali lenkti varžovo net jei esi 3 sekundėm per ratą greitesnis, bet reikia, kažko per viduriuką, kur tiesiojoj gali bandyti lenkti, bet ji nėra absurdiškai ilga, posūkių reikia tokių, kur gali minimaliai klysti, tada pilotai labiau rizikuos, nes vakarykštis sektorius per Baku miesto senamiestį, turėjęs išprovokuoti klaidų virtinę, liko švarus net starto metu, kai visi pilotai važiavo vienas šalia kito. Tiesa sakant buvo vienintelis brūkštelėjimas į sieną galiniu ratu. Trumpai pateikiame ir visų komandų glaustas nuomones apie šį etapą.

„Mercedes”: Nicas Rosbergas 1, Lewisas Hamiltonas 5

Kaip jau visiem žinoma lenktynes pradėjęs iš pirmos starto pozicijos Nicas nuvažiavo iki pat finišo nei karto neužleidęs šios pozicijos, taip pat užfiksavo greičiausią ratą, tad kaip skelbėme vakar, jis pasiekė antrą karjeroje „Grand Slam” savaitgalį. Lewisas turėjo startuoti iš 10 pozicijos, nes kvalifikacijos metu padarė avariją, visi tikėjosi, kad Lewisas lengvai pasieks podiumo pozicijas, tačiau jam kilo bėdų su variklio nustatymais, tad antroje lenktynių dalyje, jis tiesiog važiavo vienišoje 5 vietoje. Tiesa Nico duodamas interviu po lenktynių pripažino, kad ir jam buvo kilę bėdų su variklio nustatymais, tačiau jis jas sugebėjo išspręsti ir tęsti lenktynes be jokių nuostolių. Lewisas pripažino, kad F1 bolidas turi tiek daug nustatymų, kad visus išmokti mintinai tiesiog neįmanoma ir jis be bandydamas visus variantus išbandė turbūt 100 skirtingų variacijų. Visgi likus maždaug 10 ratų iki finišo problemą su variklio nustatymais jam pavyko išspręsti, tačiau žinodamas, kad visi šansai pakilti aukščiau jau neįmanomi jis tiesiog nelaužė savo variklio, kurių kaip jis pats sakė nėra likę labai daug jo garaže. Pati „Mercedes” ekipa džiaugėsi, kad pagaliau pavyko startuoti be jokių klaidų, bei nepraleidžiant į priekį varžovų. Taip pat Toto Wolffas sakė, kad kai Lewisas sugebėjo nupasakoti, kokios bėdos jį kamuoja, viską buvo galima išspręsti vienu mygtuko paspaudimu, tačiau inžinieriams negalima pasakyti ką visgi reikia spausti. Komandai paprašius leidimo pasakyti pilotui, ką daryti, ekipa gavo nurodymus, kokias kelias frazes galima naudoti atsakant į piloto klausimus šiuo klausimu ir nieko daugiau. Toto pripažino, kad visgi Lewisui pavyko rasti teisingą nustatymą, o Nico kamavusi bėda buvo identiška, tačiau Nicas sugebėjo problemą išspręsti kelių ratu bėgyje ir iškart po to užfiksuoti greičiausią trasos įveikimo ratą.

„Ferrari”: Sebastianas Vettelis 2, Kimis Raikkonenas 4

Sebastianas didžiąją lenktynių dalį važiavo 2 pozicijoje ir ją buvo užleidęs tik savo komandos kolegai, kadangi Sebastianas padangų keistis stojo gerokai vėliau nei Kimis, tad komanda teisingai nusprendė liepdama Kimiui užleisti poziciją, Sebastiano padangos buvo gerokai naujesnės ir Kimį vistiek būtų pavykę aplenkti, tačiau kova galėjo trukti net keletą ratų ir taip būtų buvęs bereikalingai gaištamas laikas, bei rizika susidurti. Visgi Kimi lenktynių pradžioje sekdamas varžovą ir norėdamas kuo ilgiau išbūti vakuuminiame maiše kirto įvažiavimo į techninio aptarnavimo juostą žyminčią baltą liniją ir todėl buvo nubaustas 5 sekundžių nuobauda. Šią baudą privaloma atlikti sustojimo metu, taip prastovint papildomas 5 sekundes arba po lenktynių tos 5 sekundės prisumuojamos prie galutinio rezultato. To pasekoje Kimis per daug ir nesigynė, kai jį pavijo Sergio Perezas iš „Force India” nes net ir finišavus aukščiau Sergio, vistiek po finišo teisėjai būtų sukeitę juos vietomis. Abu komandos pilotai sakėsi esą patenkinti rezultatu ypač po to, kai penktadienio treniruotėse jie buvo nepalyginamai lėtesni ir po treniruočių jie nesitikėjo pasiekti nieko panašaus. Komandos vadovas Maurizzio Arrivabene buvo patenkintas, tuo, kad abu komandos pilotai nedarė klaidų išskyrus vieną Kimio, be to abu galėjo kovoti dėl prizinių vietų, deja bauda atėmė tą galimybę iš Kimio, tačiau jie mano, kad toks rezultatas yra labai didelis žingsnis į priekį. Tačiau visi komandos atstovai po varžybų pripažįsta, kad dar reik daug nuveikti, norint kovoti su pagrindiniais varžovas iš „Mercedes” kaip lygus su lygiais.

„Force India”: Sergio Perezas 3, Nicas Hulkenbergas 9

Antrą kartą per tris varžybas Sergio lipa ant apdovanojimų pakylos, jis pakartojo geriausią rezultatą šiemet t.y. 3 vieta. Deja komandos kolega negali pasigirti nieko panašaus šiame etape, žinoma, startinės pozicijos šios komandos pilotų buvo skirtingos, tačiau žvelgiant į Sergio rezultatus galima manyti, kad taip pat ir Nicas galėjo pasiekti geresnį rezultatą, tiesiog jam parinkta strategija jį padarė lėtai judančiu taikiniu gale varžybų. Paskutiniųjų ratų metu Nicą aplenkė abu „Red Bull” ekipos pilotai, tad žiūrint į viską dabar kyla mintis, kad Nicui parinkta strategija nepasiteisino. Sergio pavyko neblogai startuoti ir starto metu jis sugebėjo aplenkti Felipe Massa bei Daniilą Kvyatą, visa tai buvo puiki pradžia norint pakilti iki prizininkų iš 7 vietos. Hulkenbergui starto procedūra klojosi sunkiau, pirmame posūkyje jį šiek tiek kliudė Estebanas Gutierrezas, po šio mažo kontakto Nicas nukrito kelias pozicijas žemyn. Kaip jis pats sakė po to jis gaišo brangų laiką bandydamas atsikovoti pozicijas, be to jis nuvažiavo net 31 ratą su labai minkšto mišinio padangom, būtent dėl to jis gale negalėjo pasipriešinti dviems „Red Bul” pilotams. Komanda liko patenkinta pasirodymu šioje trasoje, nes jie sustiprino savo užimamą 5 poziciją konstruktorių įskaitoje ir kaip sakė komandos vadovas trūko tik kelių ratų, kad taškų būtų iškovota dar daugiau.

„Williams”: Valtteri Bottas 6, Felipe Massa 10

Nors ir abu jų pilotai iškovojo taškus, tačiau kaip iš „Mercedes” variklių klientės lyg ir norėjosi daugiau. Valtteri sugebėjo saugoti savo padangas pakankamai gerai ir jam nereikėjo stoti 2 kartus, tuo tarpu Felipei taip gerai nesisekė ir jam teko rinktis lėtesnę strategiją. Žiūrint į kitos „Mercedes” klientės „Force India” tempą, lyg ir norėjosi „Williams” matyti agresyvesnius, jų bolidas visada garsėjo tuo, kad ji labai lengvai slysta per orą, o šioje trasoje būtent ir buvo aktualu, kuo mažesnis pasipriešinimas orui. Tačiau nei kvalifikacijoje, nei lenktynių dieną „Williams” nebuvo iš tų, kurie kėsinosi į podiumą. Tuo labiau, kai maždaug 15 ratų Lewisas kentėjo nuo to, kad jo variklis nevažiavo pilna galia, ir pasak komandos kiekvieną kartą vien tik tiesiojoje jis prarasdavo 0,4 sekundės, Bottas nesugebėjo jo pasivyti ir bent jau pakovoti dėl 5 pozicijos. Nepaisant visko Valtteri buvo patenkintas pasiektu rezultatu, nes kaip jis pats sakė, nieko daugiau išspausti nebuvo įmanoma. O Felipė skundėsi tuo, kad jam gerokai per greit dėvėjosi padangos, ypač galinės, tad jis išsakė rūpestį ir viltį, kad komandai pavyks išsiaiškinti, kodėl taip skirtingai dėvėjosi padangos ant abiejų „Williams”. Dėl viso to gali būti ir nustatymų skirtumai, bet taip pat gali būti, kad kažkas bolido gale buvo minimaliai pažeista. Robas Smedley kalbėjo, kad labiausiai nuvylė tempas, jie stebėjo ir lygino savo tempą su tuo kurį demonstravo „Force India” ir matomas vaizdas jiems nepatiko. Artėja Austrijos GP, ten taip pat yra netrumpos tiesiosios, ten taip pat labai svarbi variklio galia, tad komanda tikisi rasti priežastis, kodėl jų tempas taip stipriai kritęs.

„Red Bull”: Danielis Ricciardas 7, Maxas Verstappenas 8

Danielis startavo iš antros starto pozicijos, tad savaime suprantama, kad finišuoti 7 pozicijoje nėra malonus rezultatas. „Red Bull” labai kentėjo, nuo to, kad jų jėgainė nėra tokia galinga, kaip varžovų, be to abu bolidai tiesiog valgė padangas, tad abu pilotai stojo po du kartus. Dėka to, pačiame gale jie galėjo aplenkti Nicą Hulkenbergą, tačiau tai viskas kuo jie galėjo pasigirti. Dar prieš etapą buvo aišku, kad tokia trasos konfigūracija nėra tinkamai šiai komandai, tad ko gero, Danielis tiesiog kvalifikavosi aukščiau galimybių ribos, o tam pagelbėjo Lewiso Hamiltono avarijos iššaukta raudona vėliava. Komandos vadovas Christianas Horneris prieš varžybas netgi juokavo, kad Toto Wolffas turbūt atseikėjo bent keletą svarų trasos projektuotojam, kad šie paliktų tokią ilgąją tiesiąją. Vienintelis padangų komplektas kuris veikė pakankamai gerai ant „Red Bull” bolido tai buvo kiečiausias iš visų atvežtų į šią trasą, tad vertinant visą situaciją dabar, ko gero komandai reikėjo iškart dėtis būtent šiuos padangų komplektus ant savo bolidų, gal būt taip jie būtų galėję finišuoti aukštesnėse pozicijose.

„McLaren”: Jensonas Buttonas 11, Fernandas Alonsas nefinišavo.

Vykdami į šį etapą „McLaren” nedėjo daug vilčių, tad neteko ir nusivilti. Nors Jensonui ir pavyko trasoje aplenkti Fernandą, tačiau jam vistiek pritrūko 1 pozicijos, kad būtų iškovotas bent vienas taškas. Fernandas iš lenktynių pasitraukė dėl gendančios pavarų dėžės. Jis sakė, kad gedimas buvo juntamas keletą ratų iš eilės, tad tam, kad nebūtų pažeistas variklis buvo nuspręsta nutraukti pasirodymą Baku miesto gatvėmis. Jensonas sakė, kad startavus iš 19 pozicijos aukštų rezultatų tikėtis neverta, bet viską susumavus jis liko patenkintas tuo, ką sugebėjo pasiekti. Komandos vadovas kalbėjo, kad Jensono tempas gale varžybų buvo labai geras ir jam pritrūko dar keleto ratų, kad pavyti Massa. Viskas ko šiai komandai trūksta tai variklio galios, tada jie galėtų tvirčiau kovoti dėl taškų.

„Sauber”: Felipe Nasras 12, Marcusas Ericssonas 17

Tai pats geriausias šios komandos pasiektas rezultatas šiemet. Nors jie vis dar nėra iškovoję nei vieno taško, tačiau šįkart bent jau buvo netoli to. Marcusas kentėjo dėl netinkamo padangų veikimo, mat jis niekaip negalėjo palaikyti optimalios pastovios padangų temperatūros. Tad kai Felipe džiaugėsi savo pasiekimu ir kalbėjo, kad tai buvo geros varžybos jam ir komandai, Marcusas skundėsi, kad jis turėjo vargti nuo pirmų minučių. O komandos vadovė Monisha Kaltenborn sakė, kad tai rezultatas kuris verčia džiaugtis ir nuo kurio galima atsispirti, nes iki šiol pasirodymai lenktynėse būdavo prastesni.

„Haas”: Romainas Grosjeanas 13, Estebanas Gutierrezas 16

Nors visų lenktynių metu Romainas sukiojosi aplink 10 vietą ir rimtai kėsinosi į bent 1 tašką, tačiau nuolauža pakliuvusi į bolidą blokavo variklio aušinimą, tad Romainas turėjo stoti antrą kartą tam, kad būtų išspręsta ši bėda. Kitas komandos starto metu įsivėlė į kontaktą ir iškart turėjo stoti techninio aptarnavimo juostoje, kad būtų pakeistas priekinis sparnas. Romainas sakė, kad jei nesusikaupę šiukšlės priekyje radiatorių, būtų buvę galima tikėtis geresnio rezultato, tačiau papildomas sustojimas kainavo labai daug ir to kas buvo prarasta nepavyko atkovoti net su naujom sumontuotom padangom. Estebanas pripažino, kad sugadino savo lenktynes pirmąjame rate ir po to buvo labai sunku vytis bei kovoti. Ši komanda pozityviai nusiteikusi ateinančiam Austrijos GP.

„Renault”:  Kevinas Magnussenas 14, Jolyonas Palmeris 15

Šios komandos demonstruojamas lenktynių tempas jau kelintą kartą iš eilės yra geresnis nei kvalifikacinis. Startavę iš paskutiniųjų pozicijų jie sugebėjo pakilti rikiuote aukštyn. Tiek Kevinas kuris startavo iš techninio aptarnavimo juostos, tiek Jolyonas startavęs paskutinis sakė, kad jų komandai tereikia rasti kažkokius nustatymus, kas leistų jiems kvalifikuotis aukščiau, tada būtų galima tikėtis taškų. Ši komanda yra tapusi čempione ne kartą, tad jie žino ką reikia daryti, kad galėtai kovoti priekyje, o rezultatai po pasirodymo šeštadienį nuteikia optimistiškai visus komandos narius.

„Manor”: Rio Haryanto 18, Pascalis Wehrleinas nefinišavo.

Ši komanda savo išskyrė savo pilotų strategijas, vienu metu Wehrleinas netgi važiavo 8 pozicijoje, tačiau jam sugedo stabdžiai ir teko pasitraukti iš varžybų. Na, o Rio finišą pasiekti sugebėjo, tačiau tai padarė 2 pozicijoms žemiau nei pavyko iškovoti kvalifikaciniuose važiavimuose šeštadienį. Komandos vadovas sakė, kad pasirodymas šeštadienį buvo labai geras, o vertinant tai, kas vyko GP2 varžybų metu, jie nusprendė abiem pilotam parinkti skirtingus sustojimų planus, tam, kad saugos automobilio fazės nepakenktų bent vienam pilotui ir taip būtų iškovojami brangūs taškai, tačiau saugos automobilio mes trasoje neišvydome.

„Toro Rosso”: Carlosas Sainzas jaunesnysis ir Daniilas Kvyatas abu nefinišavo

Ši komanda tikrai turėjo dėl ko kraipyti galvas, visgi abu pilotai pasitraukė iš lenktynių ir panašu dėl tos pačios priežasties: gedimo važiuoklėje. Nors Kvyato starto pozicija buvo daug žadanti, o vėliau Sainzas sugebėjo iš 18 pakilti į dešimtuką, tačiau jie buvo vienintelė komanda, kurioje nefinišavo abu pilotai. Visi kalbinti komandos atstovai kalbėjo, kad su nekantrumu laukia Austrijos, kur tikisi revanšuotis, tačiau komandos mechanikai ir inžinieriai turi nemažai darbo, tam kad išsiaiškintų, kodėl abu bolidus ištiko ta pati problema.

 

Reklama

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia