Vos prieš 6 dienas čempiono titulą iškovojęs Nico Rosbergas, vakar paskelbė, kad tai buvo vienintelis jo tikslas Formulėje 1 ir tai pasiekęs jis baigia karjerą.
Nico turėjo dar galiojantį kontraktą su „Mercedes” tad tokio žingsnio niekas nesitikėjo, o priešingai, laukė kitų metų, kad pamatytų koks kovotojas tapo Nico po iškovoto titulo ir ar nusileis Hamiltonui, o galbūt bus dar sunkiau įkandamas konkurentas.
To jau nepamatysime, tačiau dabar, tol kol „Mercedes” nepaskelbė, kas taps antruoju jų pilotu F1 pasaulis kraustosi iš proto su spėliojimais, kas vertas ir kas turi galimybių papulti į paskutinių trijų metų geriausią komandą.
Beveik visi ekspertai mini 6 pavardes iš dabartinių pilotų: Sebastianas Vettelis, Fernandas Alonso, Valtteri Bottas, Carlosas Sainzas jaunesnysis, Estebanas Oconas bei Pascalis Wehrleinas.
Wehrleinas yra „Mercedes” komandos narys, jis yra atsarginis šios komandos pilotas, tad lyg ir turėtų pirmumo teisę, tačiau daugumai kyla klausimas ar jis jau pasirengęs tokiai atsakomybei? Kai šiemet buvo pasklidę gandai, kad Hamiltonas gali trauktis iš sporto po šio sezono iškart pasirodė pranešimai, kad Pascalis yra pasiruošęs prisiimti atsakomybę. Tai rodo, kad „Mercedes” į šį vaikiną žiūri rimtai.
Wehrleinas turi vienus metus patirties Formulėje 1, niekas net nesvarsto, kad į tokią komandą gali papulti visiškai „žalias” naujokas, be to jis šiemet sugebėjo iškovoti vienintelį tašką „Manor” ekipai. Kita vertus jis daugiau įpratęs kovoti su „Sauber” pilotais dėl vietos trasoje, bei dairytis ar nerodomos mėlynos vėliavos, nei konkuruoti su tokių komandų pilotais, kaip „Ferrari”, „Red Bull”, „Williams” ar tuo pačiu Hamiltonu iš „Mercedes”. Konkurencija, žinoma, būtų visai kitokio lygio.
Taip pat kyla šiokių tokių abejonių, kodėl „Force India” pasirinko Estebaną Oconą, kaip savo komandos narį, o ne Pascalį, nors abu jie atstovavo „Manor” bei abu yra „Mercedes” programos pilotai. Taip pat užkliūna tai, kad „Mercedes” puikiai pažįsta Wehrleiną ir vos susitarę su Nico Rosbergu dėl karjeros baigimo, jie galėjo Wehrleiną įvardinti tą pačią minutę, tačiau jie vietoj to pasakė, kad „išnaudosime visą laiką kiek reikės, kad priimtume geriausią sprendimą”. Būtent šie argumentai neleidžia užtikrintai manyti, kad Wehrleinas sės už sidabrinės strėlės vairo.
Garsiai kalbama ir apie tai, kad „Mercedes” gali pabandyti susitarti su Vetteliu ar Alonso. Nors abu turi kontraktus su savo atstovaujamoms komandoms, mes jau praeityje matėme, kad kontraktai gali būti pakoreguoti, 2010 metais Kimi Raikkonenas turėjo galiojantį kontraktą su „Ferrari” bet su juo buvo susitarta ir jo vietoje sėdėjo Fernando Alonso. Bet jei žvelgsime į istoriją, tai neabejotinai prisiminsime 2007, kai „McLaren” komandą atstovavo Hamiltonas ir Alonso, o tada buvo daug kalbų, skundų ir visi puikiai pamenam, kaip šie abu pilotai „mėgavosi” vienas kito draugija. Visgi gal Alonso norėtų dar kartą pasistumdyti su Hamiltonu?
Kitais metais bolidai keičiasi ir dar didesnę svarbą įgaus oro prispaudžiamoji galia. Čia be konkurencijos pirmauja „Red Bull”, būtent todėl „Mercedes” norėdama pasipriešinti norės turėti kiek įmanoma stipresnę pilotų porą, o jei apie piloto sugebėjimus spręsime pagal iškovotus titulus, tai rasim tik vieną pilotą, kuris turi jų net 4, tai Sebastianas Vettelis.
Vetteliui šis sezonas nebuvo iš maloniųjų, kai pernai jis tris kartus nugalėjo lenktynėse, šiemet pergales apart „Mercedes” sugebėjo iškovoti „Red Bull”. Įpusėjus sezonui „Ferrari” atstovai pasidarė vis retesni svečiai ant podiumo, tad buvo pasirodę ne itin patenkintų pareiškimų tiek iš Sebastiano tiek iš „Ferrari” pusės. Vettelis turi dar vienus metus galiojantį kontraktą su „Ferrari”, bet nepamirškim, kad „Mercedes” taip pat nestokoja pinigų. O po to kai „Mercedes” grįžo į F1 jų komandoje visada buvo bent vienas vokietis, vėlgi tituluotesnio vokiečio važiuojančio Formulėje 1 nei su žiburiu nerasi.
Na, o F1 fanams turbūt nebūtų geresnės naujienos, kaip Hamiltono partneriu paskelbtas arba Alonso arba Vettelis, forumuose jau seniai ginčijamasi kuris vienas geresnis už kitą.
Toto Wolffas yra vienas iš Valtteri Botto vadybos grupės, tad jo kandidatūra taip pat nėra lengvai atmestina. Taipogi „Mercedes” yra variklių tiekėja „Williams”, „Force India” bei „Manor” ekipoms, tad su jom susitarti dėl piloto išpirkimo būtų dar lengviau, pavyzdžiui pasiūlant variklius pigiau savo klientei. Būtent šiose trijose komandose važiuoja Estebanas Oconas, Pascalis Wehrleinas bei Valtteri Bottas.
Valtteri turi pakankamai talento, kad Hamiltonas neužmigtų ant laurų ir nesijaustų pilotu nr 1 komandoje, be to jis būtų pakankamai ramus komandos draugas ir galbūt nekiltų vidinių konfliktų, tarp komandos pilotų, kaip buvo kilę tarp Rosbergo bei Hamiltono, bei kokie, be abejonės, gali kilti, jei Lewisas komandos draugu taptų Vettelis ar Alonso.
Carlosas Sainzas jaunesnysis, taip pat yra šiame sąraše, tiesa „Red Bull” skubėjo pratęsti sutartį su juo, taip užsitikrindama save, kad jis nepasirašys sutarties su niekuo kitu ir taip išliks po jų vėliava. Po to kai jaunasis olandas parodė, koks geras lenktynininkas jis gali būti kai gavo konkurencingą techniką, daugelis kalba, kad Carlosas irgi turi gauti panašią galimybę, nes pernai sezone, jis kovojo kaip lygus su lygiu su Maxu Verstappenu. Bet dėl turimo kontrakto su „Red Bull” Carlosą išvysti sidabrinėse strėlėse, turbūt, šansų yra mažiausiai.
Bernie Ecclestone jau pasisakė šiuo klausimu ir jo nuomone į „Mercedes” gali kraustytis Fernando Alonso, na o Hamiltonas pasakė, kad tikrai nesikiš į komandos sprendimą.