Oficialus Formulės 1 internetinis puslapis šiandien paskelbė interviu su Berniu Ecclestonu, siūlome ir Jums pasiskaityti, ką jis atsakinėjo į užduotus klausimus.
Klausimas: Berni, pastaruoju metu matome, kad į F1 ateina miesto trasos, ar tokios trasos taps dauguma kalendoriuje? Ar tradicinės lenktynių trasos jau nereikalingos? Ar nuotraukos iš Monako, Baku ar Singapūro kalba pačios už save?
Bernies: Tiesiog akivaizdu, kad viskas daug geriau yra mieste. Tačiau tai sukelia daug daugiau sunkumų lenktynių rengėjams, sutalpinti daugiau nei 40,000 tūkstančių žiūrovų tampa beveik neįmanoma misija. Čia yra pagrindinė kliūtis tam, kad miesto trasų daugėtų.
K: Tačiau ar į trasas esančias nuošaliose vietose tampa vis sunkiau ir sunkiau privilioti sirgalius, ypač jaunąją kartą? Juk jaunieji žiūrovai nori dieną stebėti lenktynes, o vakare linksmintis klubuose. Jiems turbūt visai neįdomu važiuoti į užmiestį su palapine bagažinėje, greičiausiai jie net neturi palapinės…
B: Tai, greičiausiai, yra tiesa. Tačiau surengti lenktynes mieste yra labai brangus malonumas – tad lenktynių organizatoriai turi paskaičiuoti visus už ar prieš.
K: Jūs šiame versle jau labai seniai, kuruojate jį jau beveik 40 metų. Ar Jums neliūdna stebėti šią situaciją, kai legendinės trasos dingsta iš kalendoriaus?
B: Man labai gaila, kad visi fanai nematys daugiau trasų, kuriose, seniau, mes mėgavomės varžybomis.
K: Jūsų draugas ir kolega Formulės 1 taryboje Martinas Sorrellis sako, kad Jūs esate unikalus ir nepakeičiamas, taip pat sugebantis „spalvingai pakomentuoti” situacijas. Ar Jūs planuojate savo komentarus tam tikrais klausimais?
B: Cha, turbūt esu padaręs klaidą. Niekada nebuvo jokių planų ar strategijų už mano komentarų (juokiasi). Kalbant atvirai, aš nesu iš tų kur labai daug viską planuoja. Tačiau visgi faktas tas, kad anksčiau ar vėliau, aš turėsiu būti pakeistas.
K: Jūs turite kažkokių planų tam?
B: Ne, kol kas esu pakankamai geros fizinės formos.
K: Neseniai Montrealyje spaudos konferencijoje, kai pristatėte sutartį su „Heineken” Jūs perspėjote žurnalistus, kad tie kurie laukia pareiškimo apie pasitraukimą bus nusivylę ir, kad Jūsų pasitraukimas sutaps su Jūsų laidotuvių data. Vis dar taip pat manote?
B: Žinoma.
K: Bet ar yra kažkoks planas verdantis Jūsų galvoje dėl F1 ateities? Juk Jūs visad esate dviem ar trim žingsniais priekyje visų, tad turi kažkas būti planuose…
B: Jei man pasiseks rasti ką nors kam patiks dirbti darbus, kuriuos aš dirbu ir man padės juos atlikti, aš būsiu pamalonintas. Tačiau nieko panašaus iki šiol nenutiko.
K: Bet tai leidžia suprasti, kad Jūs ieškote sau pamainos…
B: Taip.
K: Tad visgi kiek kartų Jūs supratote, kad žmogus kuriam suteikiama proga yra netinkamas?
B: Tikrai ne mažai.
K: O kodėl Jūsų manymu tie žmonės buvo „nesutverti tam”?
B: Na nes jie neieškojo darbo – jie tenorėjo keliauti, stebėti savo banko sąskaitos likutį ir matyti savo atvaizdą žiniasklaidoje. Aš esu ne kartą sakęs: mums reikia naudotų automobilių pardavėjo. Tačiau tie naudotų automobilių pardavėjai, kuriuos aš sutikau uždirba daugiau nei aš, tad jiems keisti savo darbo nėra reikalo. Pažvelkime keletą savaičių atgal: niekas rimtai netikėjo galimybe, kad Anglija bus išmesta iš ES! Aš džiaugiuosi, kad taip nutiko. Tai yra teisingas kelias Anglijai.
K: Tai Jūs turite viziją, kaip turėtų atrodyti Formulė 1 po dešimtmečio?
B: Net nenutuokiu. Jei tą patį klausimą būtumėte uždavę prieš dešimtmetį aš taip pat būčiau atsakęs kaip ir dabar. Pasaulis keičiasi labai dideliu tempu – tad jei kažkas man pradės pasakot, kaip viskas bus po kelių metų aš paprasčiausiai atsakysiu: tu meluoji.
K: Grįžkime prie pačių lenktynių, taisyklės keičiasi kasmet, įskaitant ir techninį reglamentą. Ar Jūs turite patarėją techniniais klausimais?
B: Ne. Tačiau mano tikslas visada yra vienas ir tas pats: daryti viską kuo paprasčiau. „Mercedes” sukūrė fantastišką variklį – tačiau jis tokiu būtų tik tokiu atveju jei visi jį turėtų. Tokiu atveju visi matytų, kas sugeba kurti geriausią bolidą. Tačiau tai yra tik svajonė, mes turime grįžti prie ištakų.
K: „Mercedes” dominuoja. Tačiau atrodo, kad tai jų populiarumo nepadidino. Panašu, kad „Ferrari” vis dar fanų odą priverčia nueiti pagaugais. Ar kada nors tai gali pasikeisti?
B: „Ferrari” yra populiariausia, kai jiems tenka besivejančio rolė. Iš tiesų nėra jokio skirtumo. Čia tiesiog išdirbtas vardo įvaizdis.
K: Tačiau paprastai visi myli nugalėtojus. Kodėl „Mercedes” nėra mylima už skinamas pergales?
B: Todėl, kad dabartinėje situacijoje visi žino, kad jie vistiek nugalės. Ir taškas. Tai kas yra akivaizdu nesukelia jokių emocijų. Susidūrę abu „Mercedes” pilotai taip sukelia sau daugiau populiarumo, nei jų pergalės. Tik pažvelkite kas vyksta spaudoje po Austrijos GP – mano nuomone jie gavo daug teigiamos reklamos. Jie įrodė, kad jie leidžia lenktyniauti tarpusavyje savo lenktynininkams. Žvelgiant į savo ženklo populiarinimą, nieko geriau ir negali būti.
K: Kol kas vyksta įnirtinga kova tarp Lewiso ir Nico dėl šių metų čempionų titulo. Ar Jūs jau numanote, kas bus čempionu?
B: Be Lewiso? Na tai tada vienintelis vyrukas pirmaujantis dabar. Bet aš tikiu, kad nugalės Lewisas.
K: Kodėl?
B: Šį sezoną jis jau turėjo daug nesėkmių. Mano nuomone: Per daug sėkmės yra negerai, nes po jos seka ilgas nesėkmingas periodas! (juokiasi)
K: Tad Lewisas ir vėl. Už tai net statytumėt savo pinigus?
B: Taip. Aš nesakau, kad tai būtų geriausias scenarijus Formulei 1. Aš ir nesakau, kad kažkas negerai su pačiu Nico. Tiesiog aš manau, kad taip bus ir tiek.
K: Ar „Ferrari” ir „Red Bull” kitą sezoną sugebės mesti rimtą iššūkį „Mercedes”?
B: Tikiuosi. „Mercedes” reikėjo parduoti savo variklį „Red Bull”. Tai yra didžiausia klaida padaryta per pastaruosius keletą metų Formulėje 1. Tai būtų buvęs idealus variantas lenktynėms. „Mercedes” turbūt būtų ir tai pasiekusi pergalę, tačiau būtų kur kas didesnis įspūdis, kai pergalė pasiekiama paskutiniame etape.
K: Jūsų manymu tai būtų žmones labiau atsigręžę į „Mercedes”?
B: Na, manau visi būtų sakę: tai yra teisinga.
K: Kaip manote, kiek dar laiko reikės „Ferrari” kad jie ir vėl nugalėtų čempionate?
B: „Ferrari” ir vėl tapo labai itališka.
K: Turbūt dėl to „Ferrari” susilaukė pasiūlymų iš šalies savo komandą perkelti į Didžiąją Britaniją, nes čia yra didžiausia koncentracija F1 specialistų. Jūs dėl to sutinkate?
B: Ne. Aš manau, kad tiesiog taip yra. Ponas (Sergio) Marchionne („Ferrari” vadovas) visas bėdas sprendžia taip, kaip ir reikia. Tačiau jis turi labai daug pareigų, ir tam, kad viską padarytumei teisingai tam reikia skirti visas septynias dienas per savaitę, 24 valandas per parą, Čia nėra tas darbas, kurį gali dirbti kaip hobį. Nėra nieko blogo su Maurizio (Arrivabene), bet ko gero jo charakteris truputį nesutampa su Sergio. Aš norėčiau, kad Sergio būtų su komanda kiekvieną dieną, nuo ryto iki vakaro. Tada visos problemos būtų išspręstos. Jis žino ko reikia ir kaip tai pasiekti.
K: Tad iš šių dviejų „Ferrari” ir „Red Bull”, kuri apsunkins „Mercedes” gyvenimą 2017?
B: Na aš esu labai artimas su „Red Bull” , tad tikiuosi, kad tai bus jie. Taip pat tikiuosi, kad „Ferrari”, nes tai būtų geriausias variantas Formulei 1.
K: Paskutinį kartą pakeiskime temą: žmonėms labai įdomu, kaip atrodo Jūsų darbo diena. Internetas su visom savo galimybėm keičia sportą ir duoda vis naujas galimybes ateityje. Kaip Bernis tuo naudojasi? Kiek valandų per parą Jis praleidžia prilipęs prie interneto?
B: Aš vis dar viską tvarkau telefonu. Neturiu laiko tokiam švaistymui. Ką ten stebėti?
K: Tai ar Bernies Ecclestones turi savo elektroninį paštą?
B: Ne, aš jo neturiu. Kam jo reikia?
Tai jis dar ne kalėjime? Didelį kyšį juk davė! Kyšio gavėjas juk sėdėjo kalėjime, o davėjas dar laisvas? Ar net Vokietijoj už nusikaltimus baudžiami tik neturintys pakankamai pinigų išsipirkti? 🙂
Jei esi turtingas, tai taves taip greit nepasodins 😀 gali uzvilkinti procesa :)))
Juokingiausia tai cia:
K: Tai ar Bernies Ecclestones turi savo elektroninį paštą?
B: Ne, aš jo neturiu. Kam jo reikia?
Aha yra juokingų išsireiškimų, o dėl kalėjimo, man regis susimokėjo be ryšio didelę sumą, tam, kad nesėstų ir gavo lygtinumą, jei atmintis neapgauna. Jau jei Vijay niekas nepagauna, kai sėdi ant pit-wall tai kas jau Bernie paims? 😀 Aš tik galvoju kandidatuot į jo vietą, visgi aš turiu patirties ten, kur jis sako esą tokio reik 😀
Bet pafal ji, tu pardaveju budamas uzdirbi daugiau nei jis 😀 cj kokius 100 milijonu per sezona ivarai 😀
Gaila, kad ne kalėjime… Jau buvau Berniui „Maximoj” „Optima linija” džiūvėsėlių nupirkęs, kad žmogus paįvairintų skurdų kalėjimo racioną… 🙂 O dar sako, kad prieš įstatymą visi lygūs… 😀
visi lygūs, bet būna lygesnių už likusius, deja negaliu pasigirti tokiais pasiekimais, Mariau 😀