Felipė Massa kitą savaitgalį startuos paskutiniame GP jo F1 karjeroje ir tai bus jau 250 startas. per tą laiką jis daug ko pasiekė, tad Formulės 1 fanai visam pasauly reiškia liūdesį, kad daugiau šio brazilo nematys pilotų rikiuotėje.
Klausimas: Felipe, San Paule tau buvo labai emociškai sunkio varžybos. Turbūt tik atvykęs į namų GP supratai, kad tavo F1 karjera jau eina į pabaigą. Kokios emocijos tave užplūdo: buvai laimingas ar liūdnas, o gal kažkur per vidury?
Felipe Massa: Na, kažkas per vidurį, taip. Aš nesigailiu savo sprendimo, tačiau supratau, kad visgi kai ko man truks. Aš tiesiog myliu vairavimą, tuo pačiu esu įsitikinęs, kad tai yra teisingas pasirinkimas. Aš esu pasiruošęs sekančiam savo gyvenimo etapui.
K: Tau vis dar liko vienos lenktynės, po jų tavęs F1 jau nebebus. Kaip manai, kaip jausiesi pirmadienį atsikėlęs po lenktynių?
FM: Aš manau, man bus palengvėję. Be abejonės man truks kai kurių dalykų, bet tuo pačiu jų bus ne vienas, kurių nepasiilgsiu. Lenktyniavimas: to man labai truks. Kai tai darai tokį ilgą savo gyvenimo etapą, tai tampa tuo kuo tu esi – ir staiga sustoti tai daryti, žinoma tai atveria tam tikrų skylių. Tad tas skyles turėsiu užpildyti kažkuo kitu.
K: Pažvelgus atgal pamatysime, kad per savo karjerą lenktyniavai su daug čempionų:Michaelis Schumacheris, Jacques Villneuve, Fernandas Alonso, Kimis Raikkonenas, Jensonas Buttonas, Sebastianas Vettelis, Lewisas Hamiltonas – ir kai kurie netgi buvo tavo komandos draugais…
FM: Būtent tai ir turiu omeny kai kalbu apie lenktyniavimą – varžytis su geriausiais. Taip pat man truks to, kad nebūsiu įsitraukęs į technologinį pasaulį, kuris sukuria patį F1 – kai reikia dirbti su savo jutimais, kad jie būtų vis greitesni, su kiekvienu reglamento atnaujinimu. Bet aš esu pasiryžęs visa tai palikti už savęs.
K: O ko tu tikrai nepasiilgsi?
FM: Na pavyzdžiui darbo su simuliatoriumi. Ir tiek daug kelionių. Nesupraskite manęs klaidingai, keliauti man patinka, tiesiog pastaruoju metu, to buvo kur kas per daug. Na ir keleto smulkmenų, bet jų neatskleisiu!(Juokiasi) Aš didžiuojuosi savo apsisprendimu – net jei ir kelionė atgal į „paddocką” San Paule mane išmušė iš vėžių. Sirgalių reakcija buvo tokia, kad man oda šiurpo – tai privertė mane didžiuotis savo karjera.
K: O ar buvo linksmų akimirkų? Visą savo jaunystę praleidai Formulėje 1. Kokie linksmi prisiminimai užplūsta? Gal keletas jų su Michaeliu?
FM: Taip, Michaelis buvo labai linksmas. Na ir beveik viskas kas vykdavo „Ferrari” žiemos renginių metu Madonna di Campiglio – tada mums būdavo labai linksma! Piešti saulytes su automobiliu ant sniego, važiuoti rogutėmis nuo kalno su buteliu degtinės įbruktu po striuke – kad sušiltai…
K: O kaip dėl Kimio Raikkoneno? Jis taip pat buvo tavo komandos draugu, ir neginčijamai yra vienas linksmiausių vyrukų „paddocke”, net kai reikia būti rimtu. Gal atskleisi kokią anekdotinę situaciją susijusią su juo?
FM: Jei atvirai, tai su Kimiu dirbti buvo truputį sunku, nes jis nėra linkęs leistis į kalbas!(Juokiasi) Kartais toks paprastas formalumas kaip „Sveikas” arba „Labas rytas” jam yra jau per daug. Bet jei sutiksi jį kitoj aplinkoj, tada jis visai kitoks: nenustoja kalbėjęs ir yra labai linksmas. Turiu pripažinti kad aš ir jis esam labai skirtingi žmonės, bet jis yra labai sąžiningas – ir tai buvo mūsų klijai leidę sėkmingai dirbti kartu. Truputį panašu į darbą su Valtteri – net jei turiu pripažinti, kad Valtteris kalba daugiau už Kimį! Bet jų mentalitetas yra toks pats. Ir vėlgi viskas sukasi apie sąžiningumą ir pagarbą.
K: Visa tai skamba taip, lyg tu visad buvai patenkintas savo komandos draugais. Taip ir yra?
FM: Man kaip asmenybei, taip. Bet žinoma dar yra darbiniai santykiai – varžybos tarpusavyje. Kartais nesi patenkintas, nes esi už nugaros. Tada, žinoma, stengiesi atlikti viską geriau ir atsiranda konkurencingumas – tačiau mano karjeroje jis visad buvo „sveikas”.
K: Kas visgi buvo artimiausias tau per visus tuos metus iš vaikinų su kuriais dalinaisi garažu?
FM: Michaelis. Daugeliu atvejų jis buvo mano mokytojas. Žinoma aš norėjau jį įveikti, tačiau visada jį idealizavau – kažkas panašaus „Dieve, aš noriu būt toks kaip Tu!”. Mane jis turbūt matė, kaip mažą vaikinuką, kuriam norėjo padėt. Tie santykiai buvo visai kitokie nei su visais kitais mano komandos draugais. Gal dėl to aš ir nusprendžiau apie savo pasitraukimą pranešti būtent Monzoje, nes ta vieta turi savo istoriją. Kimis pasirašė sutartį su „Ferrari” dviem sezonais anksčiau, nei jis pradėjo važiuoti už „Ferrari”, tad vienintelis būdas man likti komandoje, buvo jei Michaelis pasitrauktų. 2006 būtent Monzoje jis pranešė apie savo apsitraukimą. Galbūt jis buvo truputį pavargęs, o gal jis tiesiog pagalvojo „Felipė viską daro gerai, suteik jam šansą pasilikti”. Šito aš nežinau, bet būtent dėl to po dešimties metų apie savo pasitraukimą pranešiau ten.
K: Ar prisimeni tą dieną, kai tapai ne naiviu jaunuoliu ką tik atėjusiu į Formulę 1, o labiau storą odą užsiauginusiu vyru labiau kreipiančiu dėmesį į kas jo komandos draugas, kokioje komandoje važiuoji ir kaip elgtis su žiniasklaida?
FM: Žvelgiant atgal, aš manau, kad visad buvau pakankamai atviras su žiniasklaida. Kai dirbau „Ferrari” buvau truputį atsargesnis, nes ten buvo daug nurodymų, ko negalima kalbėti – ko, be abejo, aš labai nemėgau. Bet buvau komandos narys ir gerbiau jų paliepimus.
K: O ar buvo toks momentas per tuos 15 karjeros metų, kai tu nesijautei gerai Formulėje 1?
FM: Ko gero paskutinio savo sezono „Ferrari” metu. Buvau pavargęs ir neradau motyvacijos. Tada aš galvojau „Gal esu tiesiog per daug geras!” Aš žinau, kad kitose gyvenimo situacijose aš už tai gaunu gerus dividendus – bet turbūt ne Formulėje 1. Galbūt dėl to aš praleidau keletą gerų progų, nes šiam sporte turi būti labai agresyvus – bet tada jau aš nebūčiau aš. O aš tikrai niekad nebuvau „Daktaras Jekilas ir Misteris Haidas” tipo žmogus!(Juokiasi)
K: Tad visgi, koks yra sekantis Felipės Massos žingtis?
FM: Turiu keletą idėjų, bet kol kas jas pasilaikysiu sau. Viskas ką galiu pasakyti, tai aš dar nesu galutinai apsisprendęs. Aš noriu kurti tai, kas turės ilgalaikę vertę. Aš būtinai lenktyniausiu, bet čia tik antraštė didžiojo plano.