Kategorijos Istorija

Ispanijos GP apžvalga

[media-credit id=13 align=”aligncenter” width=”1024″][/media-credit]

Šį savaitgalį vyks penktasis sezono etapas Ispanijoje, Barselonos-Katalonijos trasoje. Tradiciškai Ispanijos GP žymi Formulės 1 karavano persikėlimą į Europą. Tiesa, prieš tai vykęs etapas Sočyje šią tradiciją sulaužė.

Ispanijos GP istorija prasidėjo dar 1913 m., tad šios lenktynės yra vienos seniausių pasaulyje. Reguliariai Formulės 1 Ispanijos GP vyksta nuo 1967 m. (su išimtimis 1951 ir 1954 m.). Iki 1990 m. Ispanijos lenktynės vyko Cherezo trasoje, dar anksčiau etapą priimdavo Charamos ir kitos trasos. Į dabartinę 4,6 km ilgio Barselonos-Katalonijos trasą lenktynės persikėlė 1991 m. ir nuo to laiko GP vyksta čia. Tiesa, iki 2013 m. trasa buvo vadinama Katalonijos ir tik po to Barselonos miesto taryba pridėjo šį pavadinimą.

Ši trasa daugumai komandų ir lenktynininkų yra puikiai žinoma ir išstudijuota, mat joje vyksta priešsezoniniai bandymai. Todėl teigiama, kad šioje trasoje galima pamatyti tikrąjį komandų pajėgumą.

Ispanijos GP Formulės 1 gerbėjams padovanojo ne vieną įsimintiną akimirką.

1986 m. lenktynėse (Cherezo trasoje) buvo pasiektas iki šiol nepagerintas rekordas – pirmas dvi vietas užėmusius Ayrtoną Senną ir Nigelą Mansellą skyrė vos 0,014 s. 1994 m. Michaelis Schumacheris sugebėjo pasiekti finišą ir užimti antrą vietą beveik pusę lenktynių važiuodamas tik 5 pavara. 1995 m. vokietis čia triumfavo su „Benetton”, o štai 1996 m. šioje trasoje jis pasiekė savo pirmąją pergalę už „Ferrari” vairo. 1999 m. Ispanijos lenktynės įėjo į nelabai malonią statistiką – šiose lenktynėse įvyko vos vienas lenkimo manevras. 2001 m. Mika Hakkinenas patyrė apmaudžią nesėkmę, kai paskutiniame rate sugedo jo bolido sankaba ir suomis buvo priverstas padovanoti pergalę M. Schumacheriui. Vietinių gerbėjų džiaugsmui 2006 m. Fernando Alonso tapo pirmuoju ispanu laimėjusiu šias lenktynes. Antrą kartą ispanui laimė nusišypsojo 2013 m.

Skaičiuojant Ispanijos GP nugalėtojus, čia nepralenkiami „Ferrari” su Michaeliu Schumacheriu. Italų komanda čia triumfavo 12 kartų (paskutinį kartą 2013 m.), o artimiausi perseketojai yra „McLaren” ir „Williams” su 8 pergalėmis.

Nors šioje trasoje Ispanijos Gp vyksta 25 kartą, tačiau tik 5 pilotam pavyko nugalėti daugiau negu kartą: Michaelis Schumacheris čia nugalėjo 6 kartus, Mika Hakkinenas 3, Nigelas Manselas 2, taip pat po dvi pergales turi Kimi Raikkonenas ir F. Alonso, kurie vis dar lenktyniauja.

Dabartiniai čempionato lyderiai „Mercedes” čia triumfavo paskutinius dvejus metus – 2014 m. pergalė atiteko Lewisui Hamiltonui, pernai – šiemet nesustabdomam Nico Rosbergui. Pastarasis šį savaitgalį čia gali pasiekti savo 8 pergalę iš eilės.

Didžiausiu skirtumu čia nugalėjęs M. Schumacheris, kuris nuo antroje vietoje likusio komandos draugo Johnny Herberto atsiplėšė 51,988 sekundės.

Michaelis taip pat nepralenkiamas pagal tai, kiek kartų yra pirmavęs varžybų metu, iš viso net 10, antrąją vietą dalinasi Hakkinenas, Alonso, Raikkonenas ir Hamiltonas visi jie pirmavo 5 GP. Daugiausia ratų pirmaujant iš šiuo metu dalyvaujančiųjų yra apsukęs Fernandas Alonso – 149, Kimi Raikkonenas antras su 135, Hamiltonas su 84 or Rosbergas čia yra pirmavęs 76 ratus. Tačiau visi ir vėl nublanksta prieš legendinį vokietį Michaelį Schumacherį, kuris čia yra pirmavęs net 411 ratų.

Per pastaruosius 10 metų, čia nugalėjo 9 sportininkai iš 7 skirtingų valstybių: Vokietijos, Ispanijos ir Anglijos sportininkams pavyko tai padaryti po 2 kartus.

Iš pirmosios starto pozicijos startavęs pilotas šioje trasoje 18 iš 25 nugalėjo lenktynėse, o net 23 iš 25 nugalėjo pilotas startavęs iš pirmosios startinės eilės, tai reiškia, kad startinė pozicija čia yra ypač svarbi. Žemiausia startinė pozicija iš kurios startavęs pilotas nugalėjo – 5, tai pavyko Fernandui Alonso 2013 metų sezone.

Didžiausias greitis lenktynių metu užfiksuotas Nico Hulkenbergo, šis skriejo 343,8 km/h greičiu, o greičiausias posūkis yra devintasis, jį pilotai įveikia 265 km/h greičiu.

Čia reikia įveikti 726,279 metro pajudėjus nuo starto linijos iki pirmo posūkio, tai yra didžiausias atstumas iš visų trasų šių metų kalendoriuje.

Priminsime, kad kvalifikacija ir lenktynės prasidės 15 val. Lietuvos laiku.

Savo įspūdžiais apie šią trasą dalinasi Sebastianas Vettelis.

Taip pat siūlome pažiūrėti 2015 m. Nico Rosbergo kvalifikacijos ratą šioje trasoje.

Žiūrėti komentarus

Share
Publikavo
Mykolas

Paskutinės naujienos

Singapūro GP: lenktynių rezultatai

Baigėsi Singapūro GP lenktynės. Geriausią laiką parodė Lando Norris, antroje vietoje liko Max Verstappen, trečioje…

prieš % dieną(-as)

Singapūro GP: kvalifikacijos rezultatai

Baigėsi Singapūro GP kvalifikacija. Geriausią laiką parodė Lando Norris, antroje vietoje liko Max Verstappen, trečioje…

prieš % dieną(-as)

Singapūro GP: treniruotės #3 rezultatai

Baigėsi Singapūro GP treniruotė #3. Geriausią laiką parodė Lando Norris, antroje vietoje liko George Russell,…

prieš % dieną(-as)

Singapūro GP: treniruotės #2 rezultatai

Baigėsi Singapūro GP treniruotė #2. Geriausią laiką parodė Lando Norris, antroje vietoje liko Charles Leclerc,…

prieš % dieną(-as)

Singapūro GP: treniruotės #1 rezultatai

Baigėsi Singapūro GP treniruotė #1. Geriausią laiką parodė Charles Leclerc, antroje vietoje liko Lando Norris,…

prieš % dieną(-as)

Azerbaidžano GP: lenktynių rezultatai

Baigėsi Azerbaidžano GP lenktynės. Geriausią laiką parodė Oscar Piastri, antroje vietoje liko Charles Leclerc, trečioje…

prieš % dieną(-as)