Šio savaitgalio lenktynės Japonijoje bus rengiamos 32 kartą. Kadangi įprastai ši trasa kalendoriuje būna viena paskutinių, čia dažnai laimimi čempionatai. Iki šiol net 13 kartų Japonijoje išaiškėjo Formulės 1 čempionai.
Žinoma, šį savaitgalį mes nesužinosime 2016 m. čempiono, mat Lewisą Hamiltoną ir Nioco Rosbergą skiria vos 23 taškai.
Per visą Japonijos GP istoriją lenktynės buvo rengiamos tik dvejose trasose – Fuji ir Suzuka. Pirmieji du etapai 1976 ir 1977 m. buvo surengti Fuji trasoje. Vėliau Formulė 1 į Japoniją sugrįžo tik 1987 metais, kai lenktynės buvo surengtos „Honda” kompanijai priklausančioje Suzuka trasoje. Įdomu, kad šių metų čempiono titulas buvo išspręstas jau treniruotėse, kai antroje vietoje buvęs Nigelas Mansellas sudaužė savo bolidą ir patyrė traumą, dėl kurios negalėjo startuoti. Tokiu būdu čempionu automatiškai tapo brazilas Nelsonas Piquet.
Nuo to laiko iki pat 2006 m. Japonijos GP vyko Suzukos trasoje. 2007 m. lenktynės persikėlė į Fuji trasą, tačiau jau pirmais metais čia kilo daug problemų. Ypač skundėsi žiūrovai dėl atvykimo į trasą problemų, blogo matomumo iš rezervuotų vietų, organizuotumo trūkumo ir ypač brangių užkandžių. Po lenktynių trasos organizatoriai sulaukė beveik 300 000 JAV dolerių vertės ieškinių iš nepatenkintų žiūrovų. Tuo tarpu ypač lietingose lenktynėse pasižymėjo „Spyker” komandos narys Adrianas Sutilas, pelnęs vienintelį komandos tašką istorijoje.
2008 m. lenktynės dar liko Fuji trasoje, tačiau po to Japonijos GP sugrįžo į Suzuka trasą.
Geriausiai Japonijoje sekėsi Michaeliui Schumacheriui – jis čia nugalėjo 6 kartus. Dviem pergalėm mažiau turi jo tautietis Sebastianas Vettelis, o 3 pergales savo sąskaitoje turi L. Hamiltonas.
Tarp komandų nepralenkiami „McLaren” atstovai – jų sąskaitoje 9 pergalės. „Ferrari” yra pelniusi 7, „Red Bull” – keturias.
Priminsime, kad Japonijos GP vyksta kiek neįprastu Europai laiku – šeštadienio kvalifikacija prasidės 9 val. ryte Lietuvos laiku, lenktynės – sekmadienį 8 val.
Suzukos trasos pristatymas:
Kimi Raikkonenas apie Japonijos GP: