Liko paskutinė savaitė, kai komandos ir visa Formulės 1 vadovybė turi susitarti dėl kitų metų taisyklių, trumpai pasistengsim apžvelgti kas mūsų laukia.
Balandžio 30 turi būti sudėlioti visi taškai ant i, kitaip taisyklės negalės būti įgyvendintos. Pernai metais gegužę FIA pranešė, kad nuo 2017 Formulė 1 turi tapti labiau patraukli žiūrovui. Taigi praėjo beveik metai, o susitarimas nėra pasiektas, dar labiau kaitina aistras tai, kad pirmoji paskirtoji susitarimo data buvo šių metų kovo 1d., tačiau nesusitarus tada, nuspręsta, kad viskas turi būti galutinai išaiškinta balandžio 30 d. Taigi F1 strategijos grupė bei F1 komisija susitinka ateinantį antradienį ir visi slapčia tikisi, kad šį kart viskas bus nutarta.
Pradinė idėja buvo pasiekti tai, kad bolidai taptų 5-6 sekundėm per ratą greitesni, taip pat siekiama agresyvesnės bolidų išvaizdos.
Išvaizdos pokyčiai.
Taigi bolidai turėtų žiūrėtis kur kas agresyvesniais, tai bandoma pasiekti praplatinant sparnus, galinį sparną nuleidžiant žemyn, taip pat bus platesnės padangos ir leidžiamas didesnis bolidų svoris. Pirminiai susitarimai bolido išmatavimuose jau sutarti, tad komandos stengiasi projektuoti bei testuoti viską kuo greičiau.
„Bolidas atrodo gražiai. Mes savojo modelį bandom vėjo tunelyje ir jis tikrai atrodo, kaip ir turi atrodyti tikras sportinis automobilis. Jis visai neprimena retro stiliaus Formulės 1 automobilius, tai yra labai gera žinia, nes pavyzdžiui aš dėl to nerimavau. Priekinis sparnas atitrauktas atgal, taip pat ir šoninės oro paėmimo angos, galinis sparnas truputį pakrypęs atgal, tad atrodo, kad automobilis juda, nors iš tikrųjų jis stovi vietoje”, – kalbėjo „Williams” technikos vadovas Patas Symondsas.
Labiausia pastebimi bus išvaizdos pokyčiai: priekinės padangos praplatės 60 mm, galinės 80 mm, priekinis sparnas praplatės 150 mm, galinis praplatės net 200mm ir nusileis žemyn 150 mm, o bolido svoris bus leidžiamas 20 kg didesnis be padangų nei dabar.
Nors pirminė mintis buvo ta, kad F1 automobiliai ratą iveiktų net 6 sekundėm greičiau, tačiau dabar kalbama, kad realesnis variantas yra toks, kad bolidai pagreitės maždaug 4 sekundes per ratą. „Asmeniškai aš visai nesuprantu, kodėl mes koncentruojamės į šį klausimą”, – sakė Patas Symondsas. „Tai visiškai nieko nereiškia. Lenktynių metu, kai automobiliai būna pripildyti 100 kg kuro, tai jie ir taip yra lėtesni apie 5 sekundes, nei kvalifikacijos metu, tad aš nemanau, kad rato iveikimo laikas lenktynių metu, reiškia kažką apčiuopiamo.”
Tuo labiau, kad dabartiniai bolidai jau yra greitesni, nei pernykščiai, priminsime, kad Bahreino GP metu Lewisas Hamiltonas iš „Mercedes” kvalifikacijos metu įveiktas ratas buvo pats greičiausias kada nors užfiksuotas šioje trasoje, nepaisant to, kad tai padaryta su mažąja V6 jėgaine.
Nors kitų metų automobiliai ir pagreitės, tačiau daugiau lenkimų tikėtis neverta. Kadangi didinamas aero efektyvumas, mechaninis sukibimas dėl platesnių padangų, tai lenktynininkam valdyti bolidą bus kur kas sunkiau. Tačiau jau ilgai egzistuojanti problema, kad varžovo persekioti posūkyje važiuojant arti neleidžia dabartinė aerodinamika, gali tik padidėti, būtent dėl to, kad didinamas aero efektyvumas ir generuojama prispaudžiamoji galia, tad lenkimų, net su DRS sistemos pagalba gali būti dar mažiau.
„Automobilis tikrai greitesnis, ne taip įspūdingai, kaip tikėtasi, tačiau greitesnis, bet deja aš nemanau, kad tai nors kiek pagerins lenktyniavimo galimybes”, – toliau mintis dėstė „Williams” technikos direktorius. „Tiesa ta, kad kuo didesnė prispaudžiamoji galia, tuo blogiau yra pasivijus varžovą ir staiga praradus dalį jos, dėl to, kad priekyje važiuojantis sujaukia oro srautus. 2017 bolidai generuos dar daugiau prispaudžiamosios galios, nei dabartiniai, tad ir nuostoliai pasivijus varžovą bus didesni. Aš labai tikiuos, kad šis susitarimas nepablogino situacijos, bet kad nepagerino tai jau tikrai. Bet kad situacija liks nepakitus, aš truputį abejoju”.
Lenktynininkai išsakė panašias mintis, vienas jų Lewisas Hamiltonas:”Aš manau mums reikia siekti, kuo didesnio mechaninio sukibimo, o ne generuojamo aero elementais, kad galėtume važiuoti kuo arčiau varžovų ir radus galimybę lenkti juos. Jei mums duosite automobilius greitesnius 5 sekundėm per ratą, tai niekas nepasikeis, apart to, kad mes važiuosime greičiau”.
Varikliai.
V6 varikliai lieka. Nors ir buvo norinčių jais kuo greičiau atsikratyti, tačiau šis jėgainių formatas lieka galioti iki 2020 metų. Likęs vienas diskusijų klausimas, tai gamintojų pardavimo kaina komandoms klientėms. FIA reikalauja, kad variklių kaina iki 2018 būtų sumažinta iki 12 mln eurų per metus, gamintojai tvirtina einantys ta kryptim.
„Mes nusistatėme sau tikslus ir panašu, kad galėsime pasiūlyti norimą kainą klientams”, – sakė Toto Wolfas iš „Mercedes”. „Mes esame įpareigoti tiekti variklius tokiom sąlygom, tuo mes labai nesidžiaugiam, tačiau niekas nenori, kad pasikartotų tokia situacija, kaip pernai su „Red Bull” ekipa.”
Gamintojams taip pat buvo mestas iššūkis padaryti galios agregatus kuo vienodesnius galios atžvilgiu, kad visų ekipų pajėgumai būtų panašūs trasoje.
Varikliai taip pat turėtų tapti garsesni, po to kai keletą metų gerbėjai, bei keletas vairuotojų, skundžiasi triukšmo stoka, FIA yra suinteresuota, kad bolidai taptų kuo garsesni.
„Mūsų inžinieriai dirba su keletu variantų, kad tik rastų sprendimą šiam klausimui”, – sakė Toto.
Padangos.
Šalia visų naujų aero elementų generuojamos prispaudžiamosios galios, padangos taps gerokai platesnės, tam kad padidėtų mechaninis sukibimas su kelio danga, taip mažinant nuostolius, kai pasivejamas varžovas. Šiemet per 3 įvykusius GP jau matėme, kad padangos turi nemažą reikšmę norint gerai pasirodyti lenktynių metu, tad šią savaitę italų padangų gamintojas pagaliau išsikovojo teisę papildomiems padangų bandymams.
Pirelli gamintojas išsikovojo 25 dienas padangų bandymams 2016,2017 ir 2018 su tuo metu naudojamais bolidais. Italai turi įsitikinti, kad jų gaminamos padangos sugebės atlaikyti 2017 metų bolidų generuojamą didesnę prispaudžiamąją galią.
Pirelli sporto vadovas Paulas Hembery Kinijoje sakė: „Padangos bus visai kitokios. Mes vis girdime, kaip lenktyninkai nenori taupyti padangų, o nori tik spausti, nuo kitų metų jie tai galės daryti. Mūsų naujos padangos galės dirbti daug aukštesnėje temperatūroje, mažiau dils.”
Labai įdomus ir vertingas straipsnis, ačiū autoriui! 🙂
tik bijau kad mediniu padangu nepadarytu kur vel visi vaziuos su vienu stopu o jei butu neverciami tai ir to stopo nedarytu