Formulės 1 taisyklės šiemet beveik nesikeičia, tad atrodo komandos labai daug darbo neturi šią žiemą.
Jau įpusėjo trijų mėnesių pertrauka tarp Formulės 1 sezonų, nors įdomių naujienų susijusių su šiuo sportu pasirodo retai, tai nereiškia, kad komandos nariai sėdi namie ant sofų.
Vienintelės trumpo atostogos komandoms būna Šv. Kalėdų laikotarpiu, apart to visi be pertraukų dirba prie 2018 metų bolidų.
Kaip visada Formulėje 1 taip ir dabar vyksta lenktynės su laiku. Pirmieji bandymai Barselonoje prasidės vasario 26, jų metu visų komandų tikslas yra nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų trasoje iki tol, kol prasidės naujas sezonas kovo 25, Australijoje.
Kadangi taisyklės per daug nesikeičia, tai tikėtis radikalių permainų bolidų išvaizdoje nereikėtų. Keičiasi tik vienas esminis dalykas bolido išvaizdoje – nuo 2018 būtinas naudoti „Halo” apsaugos įrenginys.
Daugelis komandų jau pasisakė, kad jiems kyla keblumų tinkamai primontuoti šį įrenginį prie bolido, nes jis labai stipriai paveikia visą aerodinaminį paketą, be to dėl jo reikia padaryti keletą pakeitimų bolido rėme.
Ar pamatysime didelių pasikeitimų?
Daugiausia dėmesio, be abejonės, sulaukia „Mercedes”. Visi laukia jų naujojo W09 bolido pristatymo.
Nepaisant to, kad su pernykščiu savo kūriniu vokiečiai ir vėl laimėjo abu titulus, tačiau komandos atstovai pernykštį bolidą praminė „Divos” vardu, mat ne visada galėjai gauti tai, ko tikėjaisi. Lewisas Hamiltonas sakė, kad bolide yra padaryta keletas esminių klaidų.
Tos klaidos, galėjo „Mercedes” kainuoti abejus titulus, jei „Red Bull” nuo sezono pradžios būtų buvusi tokia greita, bei kaip ir „Ferrari” būtų mažiau kentėjusi nuo nepatikimumo problemų. Kad „Mercedes” nekeis visų brėžinių iš esmės yra beveik akivaizdu, bet kaip jie spręs buvusias problemas labai įdomu.
Jamesas Allisonas, „Mercedes” technikos direktorius, sakė, kad jie kurią bolidą su „švelnesniu charakteriu”. Toto Wolffas jį papildė sakydamas, kad: „Mes norime išlaikyti Divą, bet siekiame apšlifuoti jos kaprizingą charakterį”.
„Mercedes” pernai turėjo ilgiausią ratų bazę, manoma tai vienas kilusių problemų šaltinių, tad kitais metais galime tikėtis sutrumpėjusios „sidabrinės strėlės”.
Ko tikėtis iš „Ferrari” ir „Red Bull”?
„Ferrari” tikslas akivaizdus, jie sieks išlaikyti savo 2017 lygį. Jei jiems tai pavyks Sebastiano Vettelio manymu jie bus nenugalimi, tačiau tam reik, kad italai išspręstų visas nepatikimumo problemas.
„Kad pagerėtų tavo galimybės trasoje tau reikia tobulinti bolidą, jo elementus, tačiau be viso to reikia tobulinti ir savo organizaciją”, – sako Mario Binotto. Praėjus savaitei po šio pasisakymo „Ferrari” atsirado žmogus, atsakingas už kokybę – Maria Mendoza.
Jei tikėsime sklandančiais gandais, italai savo bolidą pailgins maždaug 7 cm, priešingai nei trumpinti susiruošę savo kūrinį „Mercedes”.
Taip pat Abu Dabyje buvo pastebėta, kad „Ferrari” difuzorius labai panašus į „Red Bull” turimą.
Kopijavimas tarp „Red Bull” ir „Ferrari” jau pastebimas ne pirmą kartą, ir tai gali rimtai apsunkinti „Mercedes” dienas. Pavyzdžiui „Red Bull” viduryje sezono nukopijavo italų „bargeboards” (oro srautui nukreipti naudojami elementai bolido šonuose) ir tai davė akivaizdžios naudos.
„Red Bull” visgi gali skaudžiai atsiliepti FIA noras stipriai apkarpyti galimybes bolido važiuoklės elementus naudoti, kaip papildomus aero elementus. FIA nuomone važiuoklė turi dirbti tik jai skirtą darbą ir nieko daugiau.
Techninio aptarnavimo juostoje kalbama, kad „Red Bull” labai daug išlošia iš to, kad sugebėjo sukurti važiuoklę, kuri pažemėja stabdymo metu ir posūkio pradžioje išlieka labai žema, o grįžta aukštyn tik išvažiuojant iš posūkio.
Šis išradimas jiems leidžia labai lengvai rasti bolido balansą: gauti maksimalią oro prispaudžiamąją galią bet kokiame posūkyje. Tuo tarpu kitos komandos dažniausiai renkasi kur aukoti greitį ar greituose posūkiuose ar lėtuose.
Kadangi tai pasiekti pavyko tik vienai komandai konkurentai vis garsiau dėl to skundėsi ir FIA dirbantis Charlie Whitingas nusprendė perrašyti taisykles aprašančias važiuoklę. Surašyti taisykles taip, kad viską būtų galima patikrinti garaže yra labai sunku, nes trasoje būna pašalinių veiksnių, kurie įtakoja elementų veikimą. Pavyzdžiui jau eilę metų „Red Bull” buvo kaltinama, kad jų sparnai per daug linksta trasoje, bet kiek FIA dėtų svorius ant sparnų jie linksta pagal taisykles. Visgi vos bolidas išvažiuoja į trasą vaizdas akivaizdžiai pasikeičia. Charlie sako, kad jis stengsis kiek įmanoma labiau apsunkinti tokių sistemų naudojimą, bet tai tikrai nebus lengva pasiekti.
„Red Bull” savo ruožtu spaudžia „Renault”, kad jie gerokai padidintų savo variklio galimybes. „Mes labai tikimės, kad variklis šiemet bus geresnis, mums žadama labai daug šioje srityje”, – sako Christianas Horneris.
Ko tikėtis iš „McLaren”?
Šis nežinomasis yra aptariamas daugelio sporto fanų bei ekspertų. Tris sezonus legendinė britų komanda buvo ne ten kur ją pripratę matyti visi, tiek komandos fanai, tiek F1 besidomintys žmonės.
Kitais metais „McLaren” naudos naują variklį, bet komandos vadovas Ericas Boullieras sako, kad bolidas bus pernykščio evoliucija, bet ne revoliucija.
„Halo” ir kiti taisyklių pakeitimai šiek tiek sunkina mūsų darbą, bet viskas atrodo vyksta pagal planą”, – sako Boulieras.
„Sprendimą keisti variklių tiekėją mes priėmėme 2 savaitėmis vėliau, nei norėjome, visgi darbais mes savo grafiką beveik pasivijome.”
„Renault” be abejonės turi ir savų rūpesčių pirma, nei galvoti apie savo klientus. Prancūzams tai trečias sezonas sugrįžus į sportą kaip komanda gamintoja ir jau pats laikas pradėti demonstruoti rezultatus, kurie buvo iškelti.
„Mūsų tikslas vėl tapti TOP komanda, o grįžti į kovą dėl titulų tikimės ne vėliau kaip 2020”, – sako Cyrilas Abiteboulas.
„Šiemet mes turime pradėti rodyti progresą”, – sako Alainas Prostas. ” Mes turime artėti ir artėti prie komandų lyderių. 2017 buvo sunkūs, bet dabar turėtume pamatyti didelį žingsnį pirmyn.”
Kova dėl 4 pozicijos aktuali ne tik „Renault” ar „McLaren”. Aiškus taikinys ant šio laiptelio uždėtas ir „Force India” komandos.
„Mums reikia ir vėl tinkamai išspręsti pagrindinius uždavinius”, – sako Otmaras Szafnaueris. „Mums reikia stipraus variklių tiekėjo, mes jį turime. Mums reikia gerai perprasti padangas. Mums reikia dviejų stiprių alkanų pilotų. Bet labiausiai iš visko mums reikia geros važiuoklės bei gero aerodinaminio paketo.”
Visoms komandoms kyla bėdų su svoriu
Vien tik „Halo” įrenginys prideda 14 kg papildomo svorio. Toks papildomas svoris reiškia, kad pilotams teks dar labiau sekti savo svorį. Nico Hulkenbergas išdavė, kad „Renault” jo jau prašė laikytis mitybos planų skirtų 2018 sezonui, o Romainas Gorsjeanas juokais sako, kad jam teks „išimti keletą kaulų”, jei reikės dar labiau sukųsti.
Ar gali kas nors iš gale esančių „iššauti”?
Be akivaizdaus skirtumo, kad ant bolidų turės būti „Halo” nieko kito drastiško tikėtis nereikia. Tai ir bus didžiausias iššūkis sukurti labai gerą bolido evoliuciją, nes revoliucijų laukti nereikia sako Jamesas Allisonas.
„Williams” sako, kad jie turbūt bus labiausiai išvaizdą pakeitusi komanda, nes 2017 jiems buvo nuviliantys. „Mes atliksime keletą labai svarbių pakeitimų”, – sako Paddy Lowe. „Tikrai yra ne viena vieta, kur mes keičiame savo dizainą”.
„Sauber” pasirašę sutartį su „Alfa Romeo” ir vėl tapo mažąja „Ferrari”. Jų gretose lenktyniaus, kaip tikimasi būsima žvaigždė, Charlesas Leclercas, o „Sauber” gauna naująjį italų variklį. Ar tai kilstels „Sauber” virš „HAAS” kol kas neaišku.
Dėmesio taip pat neišvengs ir „Toro Rosso” su „Honda”. Jų nauja sutartis bus sekama iš labai arti, mat „McLaren” su „Honda” nieko doro nepasiekė. Be to „Red Bull” vis garsiau skelbia, kad jie po būsimo sezono gali pakeisti variklių tiekėją, tad „Honda” šie metai labai svarbūs.