FIA Formulės 1 pasaulio čempionato dalyviai negali rinktis 13 ir 17 numerio savo bolidui.
Šis skaičius paprastai laikomas nesėkmingu. Skaičius buvo naudojamas pirmaisiais šio sporto metais, tačiau 1920 buvo jo atsisakyta po to, kai „Delage” komanda patyrė du nelaimingus ir mirtinus įvykius su šiuo numeriu vos per kelis mėnesius. Pirmasis įvykis nutiko Paului Torchy, kuris trenkėsi į medį per San Sebastian GP, 1925 metų rugsėjį.
Tai buvo paskutinis svarbus tų metų renginys, o „Delage” komanda niekur nesirodė iki Targa Florio, kuris vyko 1926 balandį.
Italų grafas Giulio Masetti naudojo numerį 13 ir žuvo avarijoje, kai jo automobilis pakilo ant pylimo ir vertėsi netoli Sclafani Bagni gyvenvietės prie Caltavuturo (Sicilijos sala). Jis buvo prispaustas automobilio.
Po šių įvykių Prancūzijos automobilių klubas sustabdė šio skaičiaus naudojimą. Nuo tada buvo išlikusi tradicija, aukščiausiose motorinių lenktynių kategorijose šio numerio nenaudoti.
Tačiau du kartus šis skaičius buvo panaudotas Formulėje 1. Pirmas kartas buvo 1963 Meksikos GP, kai Moises Solana naudojo šį numerį ant „BRM” bolido, savų namų GP, Meksiko mieste.
Antras kartas buvo 1976 metais, kai Divina Galica bandė dalyvauti kvalifikacijoje per Didžiosios Britanijos GP su „Surtees” komanda, kurią valdė Nickas Whitingas, FIA Formulės 1 lenktynių direktoriaus, Charlio Whitingo brolis. Divinai Galicai nepavyko kvalifikuotis.
Kitos pasaulio šalys turi savo nelaimingus skaičius, ypač japonai. Jie mano, kad skaičius 4 nėra laimingas. Kai „Tyrrell” komandoje dirbo Satoru Nakajima, o vėliau Ukyo Katayama, jie abu lenktyniavo trečiu numeriu pažymėtuose boliduose.
Tiesa, į Formulę 1 skaičius 13 buvo grįžęs 2014 metų sezone, po taisyklių pasikeitimo šį skaičių pasirinko venesuelietis Pastoras Maldonado. Lenktynininkui šis skaičius nepadėjo pasiekti gerų rezultatų, netgi priešingai – nuolat įsiveldavo ar sukeldavo avarijas. 2016 metais Pastoras Maldonado nerado ekipos, kuriai galėtų atstovauti, todėl šis numeris buvo naudojamas tik 2014 – 2015 metų sezonuose.
FIA Formulės 1 čempionate yra draudžiamas naudoti ir numeris 17, šį numerį naudojo Jules Bianchi, sunkią avariją patyręs Japonijos GP, 2014 spalio 5 dieną. Prancūzas visą laiką praleido komoje ir mirė 2015 liepos 17 dieną, jo garbei šio numerio negali rinktis kiti pilotai.
Už šios istorijos atsiradimą, dėkojame mūsų skaitytojui, slapyvardžiu bush.
Šiaip jau keista, kad straipsnyje nepaminėtas mūsų „mylimas” Pastoras, kuris važiavo su 13 numeriu. Taip, jis jį pasirinko, po naujų taisyklių įsigaliojimo, tačiau vis vien #13 buvo grįžęs. Beje jei neklystu, išėjus Pastorui, 13 numerio negalima naudoti 2 metus. 🙂
Teisingai pastebėta. Pataisysiu 🙂
Įdomus straipsnis 🙂
Valstybė – Meksika. Miestas – Meksikas. Trasa šiaip pavadinta brolių Rodriguezų garbei. Ricardo (1942–1962) žuvo per pirmąjį Meksikos GP, kai paskutiniame posūkyje išslydo iš trasos. Tačiau šitas Meksikos GP buvo šiek tiek neįprastas, nes jis skaitėsi „non-championship” lenktynėmis, kuriose nebuvo privaloma dalyvauti. Jos daugiau skaitėsi kaip testavimo ir išbandymų lenktynėmis. Tuo tarpu Pedro (1940–1971) žuvo šiek tiek vėliau per kitos serijos lenktynes Europoje ir galiausiai 1973 m. trasą pervadino jų garbei.
Dėkui!