M.Brundle mano, kad Formulėje 1 yra per daug etapų

2
@MBrundle

[media-credit id=4 align=”aligncenter” width=”512″]brundle[/media-credit]

Sekmadienį Sočyje įvykęs Rusijos GP etapas Martiną Brundle, praeityje buvusį lenktyninką, o dabar Sky Sports F1 kanalo komentatorių bei žurnalistą, privertė susimastyti, kad vyksta galbūt per daug etapų, bei galbūt Formulė 1 tapo per daug orientuota į saugumą.

Reklama

Martinas dažnai prašomas užlipti ant apdovanojimų pakylos ir paimti interviu, tačiau šį sekmadienį įvykęs interviu nelabai džiugino patį Brundle. Rosbergas paklaustas apie lenktynes sakė, kad kai nėra artimos kovos, ypač su komandos draugu, net pergalė nėra tokia saldi, Lewisas priminė, kad jam nesiseka šiemet, o Kimi kaip visada lakoniškai papasakojo, kad viskas ne taip jau blogai, na apart blogus įvykius.

„Niekas neprašo, kad visi vaidintų, ar kopijuotų Schumacherio šuoliuką užlipus ant podiumo, tačiau gal vertėtų būti laimingesniems? Turbūt visi priprato prie nuolat gerų rezultatų, nes vairuoja geriausią automobilį. Ko gero dabar yra per daug etapų, taip pat visi vairuotojai yra užversti spaudos dėmesiu ir telaukia kada kas pasielgs, ar pasakys kažką ne taip, ypač lenktynių savaitgalį. Jau tapo įprasta, kad kalbama glaustai, sausai, kad tik nebūtų skambių antraščių ir pamokslų iš komandos vadovų.”

„Patys geriausieji gali džiaugtis milijoniniais atlyginimais, vairuoja pačią geriausią techniką, už jų nugaros dirba šimtai pačių geriausių savo profesijos atstovų, bei juos stebi ir jais žavisi milijonai fanų visam pasaulyje. Jų šypsenos turėtų niekada nedingti.”

„Šiais laikais jų technika yra labai saugi, tad po avarijos pirmiausia, kas įvyksta tai išsakomos pastabos radijo ryšiu komandai apie vieną ar kitą įvykį, pasakoma, kad viskas gerai ir išlipus važiuojama ne į ligoninę. Visa tai nėra blogai, visos tos nelaimės, bei aukos dešimtmečiais atvedė mus į šį laikotarpį. Išlieka klausimas ar F1 jau pakankamai saugi? Ar visgi turi būti rizikinga Formulė 1 tam, kad fanai ja žavėtųsi.”

Martinas sako, kad jo nuomonė sutampa su Niki Laudos, abu jie sutinka, kad taip, jau pasiekta saugumo viršūnė. Niki interviu Martinui sakė:” kad mes neturime pamiršti tikrojo F1 DNR, pačios sporto esmės. Formulė 1 visada turi likti atvirais ratais, atviro kokpitu, tarsi gladiatoriai su šalmais.”

„Fernando Alonso yra pasakęs „F1 herojai nereikalingi”, o aš su tuo visai negaliu sutikti. Formulei 1 būtent to ir reikia.”

„Pirmiausia saugūs turi būti žiūrovai, nes jie moka pinigus tam, kad pamatytų reginį, pasilinksmintų, o ne tam, kad būtų sužaloti ar net žūtų. Toliau būtų trasos darbuotojai, bei teisėjai esantys trasoje. Dažniausiai jie būna savanoriai, negaunantys jokio atlygio ir neretai jiems nekompensuojamos jokios išlaidos, tad jie nusipelno betarpiškos pagarbos iš pilotų, bei turi būti saugūs. Po to seka darbuotojai techninio aptarnavimo juostoje, visi jie supranta, kad gali kilti įvairiausios situacijos ir traumos yra neišvengiamos, tačiau ir čia tokios traumų galimybės yra pasiekę minimalią ribą. Na ir pagaliau vairuotojai. Kai tu renkiesi šį sportą tu supranti, kad tave gali ištikti traumos, gali likti paralyžiuotas ar netgi mirti. Toks jau tas sportas, jei negali su tuo susitaikyti, tai rinkis kitą. Vairuotojams belieka tikėtis, kad viso to rizika taptų kuo mažesnė, kad įvykus didelei avarijai, galėtai sveikas išlipti iš automobilio ir nueiti, o tai jau aiškiai pasiekta.”

Brundle mano, kad uždaro kokpito idėja yra netinkama:”Man tai yra labai negražu, prietaisas yra sunkus, mano manymu tai sukels tiek pat saugumo problemų, kiek ir išspręs.”

„Taigi ar turi būti rizikos? Ar turi išlikti skirtumas tarp atvykimo į GP savaitgalį ir važiuoti pačias lenktynes? Na aš manau, kad turi.”

„Piloto galvos apsaugojimo mechanizmas, koks jis bebūtų pasirinktas, jis bus. Nes to jau reikalauja saugumo taisyklės. Tada kažkas dar atsitiks kol pagaliau, mes būsime priversti išsodinti pilotus iš bolidų, kad nebūtų daugiau traumų.”

„Neturiu jokių duomenų, kad pagrįsčiau savo žodžius, bet aš manau, kad jei į darbą minate dviračiu, čiuožiate slidėmis, važiuojate motociklu ar dar kažkokiu kitu būdu, tai jūs rizikuojate tiek pat kiek dabartiniai F1 pilotai. Na bet jums bent jau netenka erzinanti užduotis laistytis šampanu atvykus į darbą.”

Reklama

2 Komentarai (-ų)

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia