Praėjusio savaitgalio JAV GP „Mercedes” ekipa tapo čempione ir užsitikrino ketvirtąjį čempionų titulą iš eilės. Apžvelkime jų kelią iki šio pasiekimo.
Istorijos pradžia
„Mercedes-Benz” vardas automobilių sporto pasaulyje pasirodė praėjusio amžiaus 4 dešimtmetyje. 1935, 1937 ir 1938 metais vokiečių komanda dominavo Europos čempionate (Formulės 1 pirmtake). Įdomu, kad komandos pilotas Hermannas Langas 1939 m. įskaitoje liko antras, tačiau prasidėjus karui ir į valdžią atėjus naciams, jie vienašališkai jį paskelbė čempionu.
1950 m. pradėjus rengti Formulės 1 čempionatą, šios ekipos dar nebuvo. Ji čia debiutavo 1954 m. ir savo gretose šalia trijų vokiečių turėjo Juaną Manuelį Fangio. Argentinietis šį sezoną pradėjo su „Maserati”, tačiau po 3 etapų pasirinko „Mercedes” ir sėkmingai tapo čempionu. Tuo metu komandinė įskaita dar nebuvo vedama, tad vokiečių ekipa galėjo tik pasidžiaugti savo komandoje turinti talentingą čempioną.
1955 m. prie „Mercedes” prisijungė ir dar vienas pajėgus lenktynininkas Stirlingas Mossas. Tuo tarpu J. M. Fangio be didesnio pasipriešinimo apgynė antrąjį iš eilės čempiono titulą.
Šie metai buvo pažymėti didele „Mercedes” katastrofa Le Mano lenktynėse. Pierre Levegho „Mercedes” nesėkmingai susidūrė su Lance Macklinu ir avarijos nuolaužos bei automobilis užmušė 83 žiūrovus ir P. Leveghą. Po šio įvykio „Mercedes” ilgam pasitraukė iš automobilių sporto.
2013 m. J. M. Fangio W196 bolidas buvo parduotas aukcione už 17,5 milijonų svarų sterlingų ir tuo metu tai buvo brangiausiai parduotas sportinis automobilis istorijoje.
Debiutas Formulėje 1
Dabartinėje Formulės 1 istorijoje „Mercedes” pasirodė 2010 m., kai įsigijo 2009 m. čempionę „Brawn GP” ekipą. Pirmus trejus metus ekipai tobulėti padėjo į Formulę 1 sugrįžęs Michaelis Schumacheris ir iš „Williams” atėjęs Nico Rosbergas. Per šį laikotarpį komanda pelnė 1 pergalę ir dar 4 kartus pasiekė podiumą.
2013 m. M. Schumacherį pakeitė Lewisas Hamiltonas, o komanda pradėjo eiti pergalių keliu. Pirmais metais vokiečiai dar negalėjo pasipriešinti „Red Bull”, tačiau nuo 2014 m. tapo nesustabdomi.
4 čempionų titulai iš eilės
2014 ir 2015 m. „Mercedes” pelnė po 16 pergalių, 2016 m. šį skaičių padidino iki 19.
Šiais metais vokiečiams neblogą konkurenciją sudarė „Ferrari”, tad pergalių skaičius kol kas yra tik 11, tačiau to jau užteko, kad „Mercedes” taptų 4 kartą iš eilės čempione.
Statistikos lyderiai
Pagal čempionų titulus „Mercedes” pakilo į 5 vietą ir dalinasi ja su „Red Bull”. Tuo tarpu pagal pergalių skaičių vokiečiai taip pat yra penkti, tačiau vos 4 pergalėmis atsilieka nuo „Lotus”, tad jau greitai „Mercedes” pagal šį rodiklį bus ketvirta.
Kadangi komanda dar palyginus jauna, ji puikiai atrodo pagal dalyvautų GP ir pergalių santykį – „Mercedes” laimėjo net 45,5 procentu visų dalyvautų lenktynių ir pagal tai atsilieka tik nuo „Brawn GP, turinčiai 47,1 procentą.
Kogero galima sakyti, kad tai pati sekmingiausia komanda. Istorija neilga, bet pasiekimai didziuliai.
4 is eiles titulai konstruktoriu
4 is eiles titulai pilotu (tikriausiai)
na taip Allisonas pridure, kad titulai sie yra dar ir kardinaliai pasikeitus taisyklems….ko pvz RBR negavo 🙂