Mokslininkai atskleidė, kas yra visų laikų geriausas F1 pilotas

8

Formulės 1 gerbėjai interneto forumuose, stebėdami varžybas gyvai, spoksodami į televizorių ar net bare prie taurės gėrimo mėgsta padiskutuoti, kuris gi F1 pilotas yra visų laikų pats pačiausias. Vieniems tai A. Senna, kitiems – M. Schumacheris arba S. Vettelis.  Tačiau, panašu, kad Sheffieldo Universiteto mokslininkai neseniai atėmė iš F1 fanų šią ginčų temą. Dr. Andrew Bellas ir jo komanda pateikė atsakymą, kas yra geriausias visų laikų F1 pilotas.

juan-manuel-fangio-–-the-greatest-ever-maserati
[Nuotrauka Juan Manuel Fangio – the greatest ever? © Maserati]

Atliktas mokslinis tyrimas, iš tiesų, atrodo rimtai ir argumentuotai. Dr. Andrew Bellas su kolegomis analizavo tokius aspektus, kaip komandos, kuriai pilotas atstovavo, duomenis, jos stiprumas tuo metu, piloto ir jo komandos draugo rezultatai, lenktynių konkurencingumas, etc. Po kruopštaus tyrimo, jie padarė išvadą, kad geriausias visų laikų Formulės 1 pilotas yra argentinietis Juanas Manuelis Fangio.

Reklama

M. Fangio savo karjerą pradėjo būdamas jau vyresnio amžiaus ir daugumoje lenktynių būdavo vyriausias pagal amžių pilotas, tačiau tai jam nesutrukdė būti geriausiu lenktyninku pirmajame Formulės 1 istorijos dešimtmetyje. Jis pelnė penkis pasaulio čempiono titulus. Jo pasiektų čempionatų pergalių rekordas išsilaikė net 46 metus. Per savo karjerą J. M. Fangio atstovavo keletą komandų: Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes GP ir Maserati.

Rūpi sužinoti, ar smarkiai nuo Fangio atsiliko šių dienų pilotai? Pateikiame pagal Sheffield Universiteto studiją sudarytą visų laikų geriausių F1 pilotų TOP 10:

  1. Juan Manuel Fangio
  2. Alain Prost
  3. Michael Schumacher
  4. Jim Clark
  5. Ayrton Senna
  6. Fernando Alonso
  7. Nelson Piquet
  8. Jackie Stewart
  9. Emerson Fittipaldi
  10. Sebastian Vettel

Žinoma, žvelgiant ne mokslininko akimi, studijoje yra ir keistų dalykų. Pavyzdžiui tai, kad Christianas Fittipaldi, devintoje vietoje esančio Emersono Fittipaldžio anūkas, klasifikuojamas 11-oje vietoje, nors jo aukščiausia iškovota vieta yra tik trylikta per visą trejų metų karjerą. Christianas Fittipaldi visada geriau pasirodydavo už savo komandos draugus, nors jis niekada nelenktyniavo stiprioje komandoje, kas būtų leidę jam pasiekti aukštų rezultatų savo karjeroje.

Be abejo, šis modelis negali patvirtinti, kad C. Fittipaldis būtų buvęs čempionas, jeigu būtų lenktyniavęs stiprioje komandoje, bet tyrimo rezultatai rodo, kad C. Fittipaldis turėjo gerus vairavimo įgūdžius ir tai jam būtų padėję siekiant gerų rezultatų su stipria komanda.

Dar vienas netikėtumas, kad Niki Lauda, pagal laimėtas lenktynes turintis 25 pergales, randamas tik 142-oje vietoje, nugalėtas tokių pilotų kaip Heinz-Harald Frentzen, Nick Heidfeld ir Clay Regazzoni.

Iš dabartinių F1 lenktyninkų be Fernando Alonso ir Sebastiano Vettelio esančių TOP 10, Lewisas Hamiltonas klasifikuojamas 12-oje vietoje, Daniel Ricciardo – 32-oje vietoje ir Nico Rosbergas – 49-oje vietoje. Taigi iki Juan Manuel Fangio jiems dar toli.

Visą Universiteto studiją galite rasti čia.

Nuoroda į straipsnį čia.

Reklama

8 Komentarai (-ų)

    • Jokie algoritmai nepadės objektyviai nustatyti skirtingų kartų sportininkų tarpusavio pajėgumo. Per daug kintamųjų…

  1. Man atrodo, kad algoritmai ta tikrai gali padaryti daug geriau uz zmogu ir daug tiksliau 🙂 aisku galiu klysti, bet as manau zmogui daug sunkiau paskaiciuoti objektyviai tokius dalykus, nu sunku cia pasakyti bet as taip galvoju 🙂

  2. Matematiniai algoritmai gerai paskaiciuoja palyginamus dalykus, o objektviai palyginti skirtingu epochu pilotus, nesukurus laiko masinos ir ju nesusodinus i vienodus bolidus, neimanoma 🙂 Galima tik tendencijas nustatyt, bet tikrai ne tikslu sarasa pagal geruma sudarinet 🙂

  3. Zodziu, matematiniai algoritmai puikiai suskaiciuos titulus, iskovotus podiumus, taskus ir t.t., bet tai netinkamas instrumentas pasverti skirtingomis epochomis buvusius kintamuosius, lemusius pilotu pasiekimus (pilotu fizine ir psichologine savijauta, ligas, komandu intrigas, komandine taktika ir kitus subjektyvius veiksnius, prisidejusius prie pilotu pasiekimu. Juk gal koks Fangio su savo fizinem ir psichinem savybem siuolaikineje formuleje butu visiskas vidutiniokas. Pati formule ir bolidai per daug skyresi skirtingais laikais. Kad kazkam kazkada pakrito korta ar bolidas atitiko fizines savybes, tai nereiskia, kad ir dabar taip ta korta kristu ir bolidas tiktu… 🙂 James su Jordanu objektyviai neina palyginti (kuris kuri iveiktu), o cia chebra uzsimojo palygint visiskai nepalyginamus ir nepamatuojamus dalykus 🙂

  4. Suprantu ka nori paskyti, bet siais laikais labai daug kas imanoma technologiju pagalba, kartais sunku suvokt, kaip, bet ima ir padaro 🙂
    Nesigilinau, kokiu budu si topa sudare mokslininkai, bet pagal juos Fangio pirmoje vietoje, reiskia yra tam tikri kintamieji, kuri nuleme jo buvima pirmoje vietoje. Nors jis ir vairavo visai kitokia technika.. nesugebu aiskiai isreikst minciu, sorry 😀

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia