Ketvirtadienį baigėsi pirmieji šių metų bandymai, kuriuose išvydom gerokai išvaizdą pakeitusius bolidus važiuojant trasa. Bandymų metu visi bandė įžiūrėti kažką naujo, suprasti, kaip tai veikia.
Šiemet dažnai girdėsime frazę „flow structure”, tėkmės elementas – šie elementai yra atsakingi už tai, kad oras tėkmė būtų nukreipiama taip, kad ji bolido paviršių pasiektų būtent toj vietoj, kurioje būtų naudinga aerodinamiškai. Kadangi šiemet laisvės daugiau gavo būtent aerodinamikos inžinieriai, tai tokių elementų padaugėjo ant visų bolidų. Šie elementai tai įvairūs sparneliai, ertmės bolide, kuriomis oras nukeliauja iki ten, kur išėjęs iš latako jau nepakenks bolido greičiui.
Visa paslaptis slypi tame, kad kai bolidas skrodžia orą, jis suardo oro srautą, tada gaunasi oro sūkuriai, kurie labai stabdo bolidą. Tam, kad tokių sūkurių, arba turbulencijų, būtų sukelta kuo mažiau, yra pasitelkiami įvairiausi sprendimai, vienas iš tokių yra „S duct” oro kanalas.
Pirmiausia ir akivaizdžiausia naujovė atsiradusi ant vieno bolido, tai „Red Bull” komandos sukurta naujo tipo nosis, apie ją plačiau galite pasiskaityti čia.
Dar vienas įdomus sprendimas bolido priekyje yra „McLaren” komandos. Jie pridėjo papildomų ertmių toje vietoje, kur prekinis sparnas tvirtinamas prie nosies. Tos ertmės yra vienas tėkmės elementų.
Keletas panašumų yra tarp „Mercedes” bei „Toro Rosso” bolidų. Pirmasis tai žinoma, abu bolidai neturi atsikišimo nosyje, kitas, tai oro paėmimo anga virš piloto galvos.
Labai agresyvų sprendimą naudoja tiek „Ferrari” tiek „Renault” komandos, kurios pridėjo papildomų oro tėkmės elementų priešais šonines oro paėmimo angas. Dėl jų bolidas atrodo agresyvesnis, tačiau jie užtikrina, kad bolido aušinimui patektų pakankamas oro srautas, o likęs oras, būtų nukreipiamas taip, kad kuo mažiau pristabdytų.
„Ferrari” sumontavo šiuos elementus taip, kad atrodo, jog oro paėmimo angos yra labai plačios ir siauros, nors šį vizualinį efektą sudaro būtent nauji elementai. Iki šiol šiose vietose buvo draudžiama pridėti bet kokių sparnelių, kaip ir kvadratinis plotas ant priekinio sparno.
Tiesa „Renault” buvo įpareigota pakoreguoti savo galinį sparną. Viskas yra dėl to, kad galinio sparno tvirtinimo elementas ateinantis nuo bolido galo, pirmiausiai turi paliesti galinį sparną ir tik po to susijungti su DRS sistema, o „Renault” atveju jis tvirtinimo elementas iškart susijungia su DRS paleidėjo. Tad šią vietą FIA įpareigojo pataisyti.
Vadinamosios „striukių pakabos” gali būti uždraustos, iš esmės jos papildo galinį sparną. Tačiau dauguma fanų piktinosi, kad jis nėra estetiškai gražus, be to visa konstrukcija yra labai plona ir nors bandymų metu nepasitaikė jokių incidentų susijusių su šių elementų nulūžimu, vis dėl to svarstoma jos atsisakyti.
Taip pat nemažai diskusijų sukelia priekinė ašis, apie tai jau minėjome.
Komandos labai skirtingai pasielgė su galiniais difuzoriais, šiemet jie „išaugo”. Tačiau į kiek sekcijų jie padalinti, kokio dydžio laipteliai naudojami yra skirtingai kiekvienos komandos.
Labai įdomi yra „Sauber” ekipos „beždžionėlės kėdės” interpretacija.
Tiek „Ferrari” tiek „Mercedes” šiemet naudoja didelius galinio vaizdo veidrodėlius, tačiau tai yra tik iš pirmo žvilgsnio. Veidrodėlių forma pasirinkta tokia, tik todėl, kad jie atliktų papildomą darbą kaip aerodinaminiai elementai, o pats veidrodėlis rodantis kas vyksta už tavęs iš esmės nepadidėjo.