Panagrinėkime naująjį „MCL32”

5
McLaren MCL32

Užsienio portaluose pasirodė techninė naujojo 2017 m. „McLaren” kūrinio „MCL32” analizė, kurioje paaiškinami naujieji sprendimai. Siūlome ir mūsų skaitytojams artimiau susipažinti su naujuoju „MCL32” bolidu bei panašių sprendimų paieškoti ir kitų komandų kūriniuose.

Žinoma, niekas nežino, ką po variklio dangčiu paslėpė „Honda”, tačiau naujuosius aerodinaminius sprendimus galima panagrinėti.

Reklama

Bolido nosis bei priekinis sparnas.

Kuria kryptimi eina „McLaren” dizaineriai, kurdami priekinį sparną, galėjome matyti pernykščio sezono metu. Tad kai kuriuos elementus naujasis MCL32 paveldėjo iš anksčiau. Priekinis sparnas nelabai pakito nuo 2016 metų, apart keleto naujų elementų ant viršutinių sparnelių, kurie turėtų geriau nukreipti orą.

Tam, kad oras geriau pasiskirstytų priekinėje bolido dalyje, kur sparnas tvirtinamas prie nosies, atsirado papildomų angų. Pernai toje vietoje buvo viena skylė, šiemet jų jau trys. Taip pat nuo nosies galiuko, per centrą bolido apačioje eina panašus elementas, kaip ryklio pelekas ant variklio gaubto, šis elementas taip pat buvo naudojamas jau 2016 metų sezone.

„S-duct” išėjimo anga jau nėra dalijama antenos pusiau, kaip buvo pernai. Tiesa oras į šią sistemą papuola per angas bolido nosies apačioje, o ne kaip pas konkurentus per pačią nosį („Mercedes”, „Ferrari”.)

Stabdžiai ir važiuoklė.

Stabdžiai šiemet gaus daug daugiau darbo nei pernai, nes bolidai pasunkėjo, padidėjo padangos. Tad įvertinus viską stabdymo kelias sutrumpės, tačiau tam reikia geresnio stabdžių aušinimo, kad jie neperkaistų anksčiau, nei baigsis GP savaitgalis. Tad pas „McLaren” dabar yra dvi oro paėmimo angos skirtos aušinti tiek patį stabdžių diską, tiek stabdžių suportus. Paprastai dvigubos oro paėmimo angos reiškia, kad bus apipučiama važiuoklė, tačiau pristatymo metu bolide matoma važiuoklė yra įprasta.

Priekinė važiuoklė išlieka „pushrod” tačiau viršutiniai elementai į bolido vidų patenka labai aukštai, tad komandai teko padaryti specialias ertmes, todėl matome mažus iškilimus tose vietose. Visa tai daroma tam, kad komandos siekia tiek aerodinaminio tiek mechaninio efektyvumo įmontuojant spyruokles, kurios panaudoja atsiradusią vertikalią energiją (dėl tokių spyruoklių legalumo kyla vis daugiau diskusijų visos žiemos metu.)

Šoninės angos bei „bargeboards”.

Kol kas „McLaren” atrodo labai konservatyvūs šioje bolido vietoje, tačiau manoma, kad jie parodys kažką naujo bandymų metu.

„Bardgeboards” tai lenkti elementai esantys priešais oro paėmimo angas. Kol kas „McLaren” labai neatskleidžia savo minčių, kaip šioje vietoje išlošti iš naujųjų taisyklių. Prie bolido jos tvirtinamos aerodinamiškai efektyviu laikikliu, ant jų yra keletas dantukų.

Tiek „Ferrari”, tiek „McLaren” bando rasti gudrių sprendimų su elementais, kurie gaubia oro paėmimo angas iš lauko. Tiesa, abi komandos nuėjo skirtingais keliais. „McLaren” jau keletą metų ieško įvairiausių sprendimų, kaip savo važiuokle kompensuoti „Hondos” trūkumus, tad nemažai dėmesio buvo skirta šiems elementams.

Šiemet keitėsi nemažai taisyklių, kaip bus vertinami skirtingi elementai, tad komandoms atsirado galimybė eksperimentuoti su aušinimo angomis taip, kad elementai po variklio gaubtu būtų pakankamai aušinami, bei išgaunamas kuo geresnis aerodinaminis efektyvumas. Siauras automobilio galas ir siauresnės oro paėmimo angos lemia tai, kad oras bolidą stabdys daug mažiau.

Galinis sparnas.

Galinis sparnas šiemet nusileido žemyn, tapo platesnis, bei atsilošė atgal. Nors komandoms griežtai nurodoma kokia turi būti sparno forma, bei kiek elementų gali turėti sparnas, tačiau tų elementų forma jau kiekvienos komandos individualus reikalas.

Galiniame sparne matome du žiaunų formos elementus. Vienos jų orą nukreipia į sparno vidų, kitos į sparno lauką. Visu tuo norima pasiekti didesnį tiek bolido dugno, tiek galinio sparno efektyvumą, taip sukuriant didesnę prispaudžiamąją jėgą, kuri tiesiog gniuždys galinius ratus link asfalto, taip išgaunant maksimaliai didelį sukibimą.

Reklama

5 Komentarai (-ų)

Palikite atsakymą

Rašykite savo komentarą
Įveskite savo vardą čia