Rossas Brawnas siūlo Formulei 1 paimti pavyzdį iš JAV vykstančių NASCAR lenktynių ir techninės inspekcijos vykdymą padaryti atvirą visiems.
NASCAR čempionate visi automobiliai turi praeiti techninę apžiūrą prieš kvalifikaciją ir lenktynes. Ir tai ten vykdoma visiškai atvirai. Po lenktynių visi automobiliai yra išdėstomi vienoje vietoje, kur juos gali apžiūrėti visi ir tai net transliuojama internetu.
Tuo tarpu Formulėje 1 ilgą laiką komandos kovoja ne tik trasoje, bet ir techninių ir inžinerinių sprendimų paieškose – po kiekvienų važiavimų ar avarijų komandos personalas skuba uždengti automobilius, kad tik žiniasklaidos ir kitų komandų atstovai nepamatytų tam tikrų inovatyvių sprendimų.
Formulės 1 sporto direktorius R. Brawnas teigia siekiantis pamatyti „besikeičiantį mąstymą” tam tikrose temose, mat sportas „turi galimybių, kurių nevalia praleisti”.
„NASCAR varžybose tu gali prieiti prie bet kokio automobilio ir pamatyti, kas yra jo viduje. Tai yra priežastis, kodėl jiems pavyksta išsaugoti tokią didelę konkurenciją. Niekas tam neprieštarauja, niekas neturi problemų. Tai filosofija, kuria visų pirma reikia remtis”, – teigė britas.
Tokia atvira NASCAR politika reiškia, kad bet koks naujas taisyklių interpretavimas greitai pamatomas.
„Tai yra atvirų durų politika, tad bet kuri komanda gali ateiti ir viską stebėti”, – teigia NASCAR techninės inspekcijos ir teisėjavimo viceprezidentas Chadas Little.
„Automobiliai būna sustatyti vienas šalia kito, nieko nieko neuždengia. Jei kokia detalė yra nuimama, ji padedama šalia, kad visi matytų.”
„Haas F1” ekipos vadovas Guntheras Steineris tiki, kad atviresnė politika būtų gera proga parodyti sporto fanams visą technologiją, slypinčia automobilio viduje.
„Mes galime papasakoti puikią istoriją, tačiau ją slepiame, nes nenorime jos atskleisti”. – sutiko G. Steineris.
„Jei taisyklės nurodytų viską atskleisti, tai būtų gerai. Formulė 1 turi būti technologinių sprendimų viršūnėje, tačiau tuo pačiu mes turime būti atviri savo fanams. Manau, toks sprendimas padarytų mūsų lenktynes konkurencingesnėmis: kiti pamatys ką daro konkurentai ir supras, kad gali padaryti taip pat.”
tegul paziuri WRC serviso zonas…
O kaip ten yra ? Niekada neteko stebeti
nueini prie serviso zonos…aptverta, bet ta tvora centimetrai nuo lenktynininko ir nuo masinos…kubica buvo salia kad galejai pasisveikinti…F1 na gali kazkiek is arciau per pit walk ar ten parasu rinkima, bet vistiek ne tas
biskuti off topic… bet parasysiu nes manau cia daugiau pamatys. Yra kas buve WEC (6 hrs) ar Le man 24 hrs varzybose ? verta nuvykti i vieta?
Asmeniskai tai esu buves tik rally-cross ir ralio varzybose Lietuvoje. Uzsienyje neteko lankytis. Mastau kazkada nulekt i F1 lenktynes, bet greiciausiai ne si sezona 🙂
Aš siūlyčiau dėl F-1 lenktynių dar palaukt, nes nauja valdžia tikrai įdiegia ir žada daug naujovių, tad netrukus fanams trasoje bus žymiai įdomiau ir bus ką nuveikt. 🙂
Kitam sezonui gal jau bus ka nors pristate naujo