Praeitą savaitgalį Italijoje vykęs GP pagarsėjo startinių pozicijų baudų gausa.
9 sportininkai gavo net 150 starto pozicijų vietų baudas. Visa starto rikiuotė buvo stumdoma pirmyn ir atgal.
Prieš lenktynių startą vienintelis Lewisas Hamiltonas startavo iš tos pozicijos, kurią iškovojo kvalifikaciniuose važiavimuose.
Internetas buvo pilnas piktų sporto fanų komentarų, kurie niekaip negalėjo suprasti, kam naudinga dabartinė baudų sistema.
Rossas Brawnas taip pat pasakė savo nuomonę apie dabartinę baudų sistemą.
„Tai būtina peržvelgti, nors iš principo sistema teisinga, tačiau tai labai sunku suprasti fanams.
Mes turime keletą minčių, kaip viską keisti, tad dabar reikia susėsti ir apsvarstyti”, – sakė Brawnas.
„McLaren” komandos vadovas Ericas Boullieras taip pat nepatenkintas galiojančia sistema.
„Aš sutinku su Rossu. Jis anksčiau jau yra sakęs norintis šios sistemos atsikratyti ir aš jį palaikau visu 100%”.
Ericas mano, kad daug naudingiau būtų finansinės baudos, tiek komandoms, tiek pačiam sportui.
„Kai tavo bolide sulūžta kažkas, tu jau ir taip esi nubaustas. Pavyzdžiui, jei kvalifikacijoje suges pavarų dėžė, tai tu automatiškai labai daug prarandi. Aš manau, kad turėtų veikti sistema orientuota į greitį, o ne į baudas.
Jei tau per metu galima panaudoti 3 ar 4 variklius ir vieną iš jų sugadinus, tu jau baudi save.
Tad, jei tu visgi sugebėsi sugadinti 10 variklių per sezoną, tai turėtumei gauti kažkokią baudą, bet gal neįtakojančią sportinius rezultatus, o, pavyzdžiui, finansinę”, – dėstė pamąstymus Ericas.
Ironiška tai, kad būtent tam ir buvo įvesta ši sistema, kad komandos negudrautų ir tikrai siektų patikimumo bei kaštų mažinimo. Jei finansinės baudos taptų įkandamos, didesnės komandos nesistengs saugoti savo technikos, o spaus iš jos viską, kas įmanoma.
Tokiu atveju išlaidos didės, tuo pačiu didės atotrūkis tarp sporto didžiausiųjų bei mažų, privačių komandų.